• Amidina

30+, försöker få första, följas åt?

Jag är då åter aktiv här på FL efter några års uppehåll, har hunnit fylla 32 och gift mig med en alldeles makalös man.
    Vi försöker sen ca 6-7 månader att få till en liten knodd, med allt vad det innebär.

Jag känner dock en liten saknad av tjejkompisar som sitter i lite samma situation, eftersom jag inte har några kvinnliga bekanta runt min ålder som inte har barn än men försöker. Det är ju inte riktigt samma sak med de som antingen redan har barn, eller inte vill ha några alls, och hur sympatiska och fina de än är så delar man inte resan på samma sätt.

Så! Finns det någon där ute som känner igen sig och har lust att följas åt på denna resa så blir jag fasligt glad om ni vill ge er tillkänna! Glad

• Svar på tråden 30+, försöker få första, följas åt?
  • ScP87
    Jojjans skrev 2018-11-11 11:45:22 följande:

Jag tycker mig ans något men det är väääldigt svagt isåfall. Borde du ha fått mens idag? Konstigt isåfall att det inte är starkare kanske. Var det morgonurin?

Här sprungit på toa två gånger i natt men sedan kl 4 till halv tio då gick jag inte på toa alls så de testet är från då.
  • Jojjans
    ScP87 skrev 2018-11-11 12:14:41 följande:

Skulle ha fått mensen för en vecka sedan men kan ju haft ägglossning lite senare en vad testet vissat men jag får hålla mig några dagar för att testa igen.

Gle det, lycka till!
  • Syrsan
    ScP87 skrev 2018-11-11 10:48:28 följande:

Nu måste jag har eran hjälp. Tycks se ett svagt streck på gravidtest men är så osäker att det är det. Fick ett positivt ägglosningstest den 20 e. Har testat mig efter det med med har fått negativt på dom testerna men idag tänkte jag testa mig för jag har inte fått min mens ännu och det brukar alltid komma 14 dagar efter jag testar positivt vid ägglossning. Min man tror inte det är något då han vill inte ha höga förhoppningar.

Vad tror ni?

Tycker mig se ett svagt streck! Hoppas det stämmer! :)
  • ScP87
    Syrsan skrev 2018-11-11 18:16:09 följande:

Tycker mig se ett svagt streck! Hoppas det stämmer! :)

Hoppas verkligen att de är det. Ser verkligen något, men det är så svårt att få de på kort.
  • Lunne
    Sams skrev 2018-11-07 20:51:57 följande:

Grattis föresten!! 

Tack! Har skickat pm till dig :)
  • ScP87

5 veckor sedan jag fick positivt ägglosningstest men fortfarande ingen mens och negativ graviditetstester . Har haft ont i bröstvårtorna igår fick jag inte i bägge brösten och dom gör så jäkla ont att jag inte kan ha på mig något över dom knappt. Har haft svårt att sova i natt för dom har gjort så ont.

De gravidetetsteste som jag på ut ansåg jag att det var falsk då alla andra var negativa även testa tidigt tester.

Här något varit med om något sådant att man kan vara gravid med en då inte få positivt gravtest

• Lunne
    LiLu skrev 2018-06-11 21:35:10 följande:

hej allihopa!

Som ni vet började jag äta mina p- piller igen i maj, och har slutat efter en månad, beställde även massor av äl tester och grav tester, och skulle börja äl testa idag, för enligt appen så skulle jag ha äl i helgen, men jag har verkligen inte känt några symptom alls förutom att jag har varit sjukt trött. Men samtidigt så har vi haft runt 25-27 grader så det kanske inte kändes så konstigt. Efter jag tog äl testet i morse och insåg att kontroll strecket var svagare än test strecket, så utan att tänka hämtade jag ett grav test och det blev två tydliga streck!! så tog ett andra som visade samma sak sen har jag fått hålla mig hela dagen för sambon ville inte ha en sån nyhet på telefonen. så när jag visade honom dessa tester plus att jag hade tagit ett CB som även var positivt så var det dags att visa honom.  så vi lever vi i en liten egen bubbla 

Vet hur det kan kännas att hela tiden gå mellan hopp och förtvivlan, men det kommer gå bra för er alla  kommer kika in här lite då och då för att se hur det går för er alla. 

Grattis!! <3 Såhär jättelångt efter, men ville säga det ändå ifall du följer tråden då det inte gick att skicka PM och vi skrev en del om PCO mm här innan jag tog FL-paus. :) Känns som att det blev lite samma historia för oss att det tog sig självt precis när man skulle börja med utredningar, undrar hur vanligt det är..
  • LiLu
    Lunne skrev 2018-11-24 09:15:53 följande:

Grattis!! <3 Såhär jättelångt efter, men ville säga det ändå ifall du följer tråden då det inte gick att skicka PM och vi skrev en del om PCO mm här innan jag tog FL-paus. :) Känns som att det blev lite samma historia för oss att det tog sig självt precis när man skulle börja med utredningar, undrar hur vanligt det är..

Tack! Första gången på jätte länge jag loggar in här :) nu är jag i vecka 35 och ligger här och försöker sova men har disco i magen så kan inte ligga skönt öht. Nu längtar vi tills bebis kommer <3 min barnmorska blev också jätte förvånad när jag berättade min bakgrund och samtidigt fascinerad över att kroppen kan lyckas när man har många odds mot sig. I vilken vecka är du? Ska ändra mina inställningar! ;)
  • Lunne
    LiLu skrev 2018-12-03 00:15:49 följande:
    Tack! Första gången på jätte länge jag loggar in här :) nu är jag i vecka 35 och ligger här och försöker sova men har disco i magen så kan inte ligga skönt öht. Nu längtar vi tills bebis kommer <3 min barnmorska blev också jätte förvånad när jag berättade min bakgrund och samtidigt fascinerad över att kroppen kan lyckas när man har många odds mot sig. I vilken vecka är du? Ska ändra mina inställningar! ;)
    Svarade på ditt pm :) 
  • Lunne
    ScP87 skrev 2018-11-24 08:53:29 följande:

5 veckor sedan jag fick positivt ägglosningstest men fortfarande ingen mens och negativ graviditetstester . Har haft ont i bröstvårtorna igår fick jag inte i bägge brösten och dom gör så jäkla ont att jag inte kan ha på mig något över dom knappt. Har haft svårt att sova i natt för dom har gjort så ont.

De gravidetetsteste som jag på ut ansåg jag att det var falsk då alla andra var negativa även testa tidigt tester.

Här något varit med om något sådant att man kan vara gravid med en då inte få positivt gravtest

Jobbigt när det blir så motsägelsefullt <3 Hur har det gått?
  • Syrsan
    LiLu skrev 2018-12-03 00:15:49 följande:

När har du BF?
  • LiLu
    Syrsan skrev 2018-12-03 16:39:16 följande:

När har du BF?

11 januari
  • ScP87
    Lunne skrev 2018-12-03 14:13:57 följande:

Jobbigt när det blir så motsägelsefullt <3 Hur har det gått?

Min mens kom i söndags :(

Så vet inte vad dom där ägglosningstesterna sysslade med.
  • Lunne
    ScP87 skrev 2018-12-05 10:41:50 följande:

Min mens kom i söndags :(

Så vet inte vad dom där ägglosningstesterna sysslade med.

Synd, hoppas det tar sig nästa gång!

Jag hoppar själv tillbaka in i tråden då vi får börja om =/ 7+0 (datering) slog hjärtat, 5 dagar senare upptäktes MA... Så lär ju aldrig kunna vara lugn nästa gång misstänker jag, men får hoppas att det går bättre ändå.
Svar på tråden 30+, försöker få första, följas åt?