• Anonym (elin)

Vad tycker du om polarn o pyrets nya kollektion?

Hej

Åsikterna är förvånande starka kring det här så jag lägger tråden här där man kan vara anonym.

Pop lanserade tidigare i år en ny kollektion med kläder som är helt annorlunda än deras vanliga ränder och mönster (googla om ni inte vet vad jag menar). På många instakonton har jag sett hur fok blivit rent löjligt upprörda av den nya kollektionen. På bland annat Lady Dahmners konto är det reka meltdowns över det här. De tycker att kollektionen är könad, ful, tråkig, obarnvänlig etc och de skäller på pop för att de gått ifrån sina ideal och typ orakat världens undergång.

Jag personligen tycker om en nya kollektionen. Jag gillade pop när barnen var bebisar. Då bar det sött med mönster och färger hit och dit. Sen tyckte jag snabbt att kläderna blev barnsliga. Många av de klassiska pop-kläderna ser ut som pyjamasar. Men nu med nya kollektionen så har jag börjat handla på pop igen. Och jag fattar inte vad alla gnäller för. De klassiska kläderna finns ju också kvar, här i stan i alla fall.

Vad tycker du?

• Svar på tråden Vad tycker du om polarn o pyrets nya kollektion?
  • BossHoss
    Anonym (elin) skrev 2017-11-15 16:19:39 följande:
    Barnkläder som jag skrev. Men jag fattar inte grejen med det som om inte vem som helst kan ha vilket plagg som helst utan att det måste vara uppenbara "unisexkläder". Det är 2017 liksom.
    Jaha det är det att det inte skall va kill och flick kläder.
    Så trött på den sortens diskmaskins-feminism.

Alla skall väl få göra som de vill, även de som vill klä sitt barn som någon annan inte vill. Jösses. Hur orkar man
  • Anonym (elin)
    BossHoss skrev 2017-11-16 08:36:01 följande:

Alla skall väl få göra som de vill, även de som vill klä sitt barn som någon annan inte vill. Jösses. Hur orkar man

Haha ot, men vad menar du med diskmaskinsfeminism? Det har jag aldrig hört förut.
  • fluu
    Anonym (Stämmer?) skrev 2017-11-15 18:54:14 följande:

Beställde hem en jättefin klänning från pop(brukar inte handla där pga priset), vet inte vilken kollektion men antar nya då det var en klänning men såg på lappen ?made in china) och tänkte direkt att kvaliten troligtvis är lika bra/dålig som h&m..

Fast att plaggen är gjorda i Kina behöver ju inte säga något om kvalitén. Mitt problem med pop är främst deras ytterkläder som.i princip drar åt sig väta och inte är slittåliga.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Anonym (elin) skrev 2017-11-16 08:18:29 följande:

Då är det kanske så att de försöker locka en ny kundgrupp.

Mycket möjligt.
  • Stårschan
    BossHoss skrev 2017-11-16 08:36:01 följande:

Och det var ju där PoP hade sin nisch i och med att de körde på grälla randiga kläder åt alla ungar, så de som ville köpa könsneutrala barnkläder och inte kunde/ville sy själva kunde komma till dem och shoppa unisexkläder. Vilket ju inte är samma sak som att klä sin son i rosa Hello Kitty-kläder.
  • BossHoss
    Anonym (elin) skrev 2017-11-16 08:42:27 följande:
    Haha ot, men vad menar du med diskmaskinsfeminism? Det har jag aldrig hört förut.
    Ha ha nytt utryck vi instiftade efter "problemet som uppstod" när en kommunanställd trötnat på att diskmaskinen alltid var full men ingen startade den. Hon satte därför upp en lapp på maskinen

"sätt på mig när jag är full"

en politiker reagerade givetvis och fick det till.

Brunfeldt tycker att skylten har varit olämplig att ha på diskmaskinen.

? Man kan ju skämta till det, jag tycker själv om att det är lättsamt ibland. Men det här är inte roligt. Det är sexistiskt och alla som läser det förstår vad det handlar om. Jag förknippar det med kvinnor, eller män, som blir fulla och våldtagna. Det är ett stort problem vi har i samhället.
    ---

Och man får va bra jävla vriden om man enligt mig med vänner kan få detta till det som hon fick det till..

• BossHoss
    Stårschan skrev 2017-11-16 08:46:38 följande:
    Och det var ju där PoP hade sin nisch i och med att de körde på grälla randiga kläder åt alla ungar, så de som ville köpa könsneutrala barnkläder och inte kunde/ville sy själva kunde komma till dem och shoppa unisexkläder. Vilket ju inte är samma sak som att klä sin son i rosa Hello Kitty-kläder.
    Men de har ju fortfarande sådant med om jag förstod det rätt. Så bara för att de har annat än vad de könslösa vill ha så skall det bli gnäll? Inte hört många andra som klagar högljutt på attt det inte finns pojk/flick kläder?? De kan ju bara undvika köpa de kläderna.

jag gnäller inte att mina favo korvar på ica finns i samma affär som de saker jag inte gillar? Jag köper dem bara inte
  • Anonym (elin)
    BossHoss skrev 2017-11-16 09:05:49 följande:

Ha ha nytt utryck vi instiftade efter "problemet som uppstod" när en kommunanställd trötnat på att diskmaskinen alltid var full men ingen startade den. Hon satte därför upp en lapp på maskinen

"sätt på mig när jag är full"

en politiker reagerade givetvis och fick det till.

Brunfeldt tycker att skylten har varit olämplig att ha på diskmaskinen.

? Man kan ju skämta till det, jag tycker själv om att det är lättsamt ibland. Men det här är inte roligt. Det är sexistiskt och alla som läser det förstår vad det handlar om. Jag förknippar det med kvinnor, eller män, som blir fulla och våldtagna. Det är ett stort problem vi har i samhället.

---

Och man får va bra jävla vriden om man enligt mig med vänner kan få detta till det som hon fick det till..

Haha!
  • Stårschan
    BossHoss skrev 2017-11-16 09:08:59 följande:
    Men de har ju fortfarande sådant med om jag förstod det rätt. Så bara för att de har annat än vad de könslösa vill ha så skall det bli gnäll? Inte hört många andra som klagar högljutt på attt det inte finns pojk/flick kläder?? De kan ju bara undvika köpa de kläderna.

jag gnäller inte att mina favo korvar på ica finns i samma affär som de saker jag inte gillar? Jag köper dem bara inte
    Nu spekulerar jag hejvilt, men OM det ju är någon som gnäller så kanske de snarare ser det som att deras favvoveganbutik plötsligt har börjat ta in köttbullar i sortimentet och därigenom frångått sina principer.
  • Anonym (B)

Tycker om nya kollektionen! Men förstår att lady D klagar och gnäller. Det är det hon är bäst på näst efter att hänga ut och håna folk som inte delar hennes åsikter på sin sida.

• BossHoss
    Stårschan skrev 2017-11-16 09:15:15 följande:
    Nu spekulerar jag hejvilt, men OM det ju är någon som gnäller så kanske de snarare ser det som att deras favvoveganbutik plötsligt har börjat ta in köttbullar i sortimentet och därigenom frångått sina principer.
    Ja jo men det är fan dags att samhället inte accepterar att minoriteterna skall bestämma över majoriteten
  • Physalis
    fluu skrev 2017-11-16 08:44:20 följande:

Fast att plaggen är gjorda i Kina behöver ju inte säga något om kvalitén. Mitt problem med pop är främst deras ytterkläder som.i princip drar åt sig väta och inte är slittåliga.

Vad föredrar du för märken då? Jag har huvudsakligen bara läst att folk hyllar popkläder för att de är så bra.

Angående kollektionen så tycker jag att de ska få sälja vad de vill, de måste ju få tjäna pengar. Sy själv eller googla efter andra märken om det inte duger.
    Korrekturläser som en kratta
  • fluu
    Physalis skrev 2017-11-16 20:39:45 följande:

Vad föredrar du för märken då? Jag har huvudsakligen bara läst att folk hyllar popkläder för att de är så bra.

Angående kollektionen så tycker jag att de ska få sälja vad de vill, de måste ju få tjäna pengar. Sy själv eller googla efter andra märken om det inte duger.

Beror på vilka slags plagg det gäller, men några av mina favoritmärken är molo, ebbekids,livly, wheat, didrikson, reima, kappahl.
  • Physalis
    fluu skrev 2017-11-17 07:11:26 följande:

Beror på vilka slags plagg det gäller, men några av mina favoritmärken är molo, ebbekids,livly, wheat, didrikson, reima, kappahl.

Tack tänkte mest på skalkläder. De kan jag minst om och min lilltjej är för liten än för att klaga om hon skulle vara blöt eller kall, så det känns viktigt att klä henne så hon inte ens hamnar i situationen.
  • fluu
    Physalis skrev 2017-11-17 09:10:04 följande:

Tack tänkte mest på skalkläder. De kan jag minst om och min lilltjej är för liten än för att klaga om hon skulle vara blöt eller kall, så det känns viktigt att klä henne så hon inte ens hamnar i situationen.

Nästa skalkläderna ever tycker jag är molos. Bäsrasoftshell från nameit, deras softshelloveraller hade vi till dottern i flera år och de failade aldri.
  • Anonym (Vogue)

Handlade inte kritiken mer om att Polarn&Pyret sminkat liten tjej och fått henne att posera med allvarlig blick, som om hon vore en vuxenmodell i Vogue, snarare än som ett glatt, litet lekande barn.

Alltså såhär:

Jämfört med deras vanliga barnmodeller:

• BossHoss
    Anonym (Vogue) skrev 2017-11-17 12:26:34 följande:

Handlade inte kritiken mer om att Polarn&Pyret sminkat liten tjej och fått henne att posera med allvarlig blick, som om hon vore en vuxenmodell i Vogue, snarare än som ett glatt, litet lekande barn.

Alltså såhär:

Jag ser inget fel på någon av de bilderna?

Kan man inte ha båda?
  • Anonym (elin)
    Anonym (Vogue) skrev 2017-11-17 12:26:34 följande:

Alltså såhär:

Det med, men så många klagar på kläderna.
  • Physalis
    fluu skrev 2017-11-17 11:12:04 följande:

Nästa skalkläderna ever tycker jag är molos. Bäsrasoftshell från nameit, deras softshelloveraller hade vi till dottern i flera år och de failade aldri.

Tack igen

Får minnas de namnen nästa gång det är dags att köpa något
  • Anonym (MS)
    BossHoss skrev 2017-11-16 12:23:19 följande:

Ja jo men det är fan dags att samhället inte accepterar att minoriteterna skall bestämma över majoriteten

Fast, det är ju inte så det är. Har aldrig handlat på PoP och har inte ens barn, men kan förstå kritiken. Precis som Stårschan skrev om exemplet med veganbutik som börjar ta in köttbullar. Klart jag hade bojkottat den butiken då som vegan, om butiken innan dess marknadsfört och livnärtt sig på att vara just veganbutik. Betyder inte att veganer som då kritiserar och bojkottar butiken bestämmer över majoriteten, de bara helt enkelt uttrycker sitt missnöje. Samma med PoP. PoP gör ju som de vill, kanske leder detta till ökad försäljning på lång sikt, kanske inte. Men de får såklart räkna med att de som valt att handla från just dem för deras tidigare affärsidé väljer bort och kritiserar.

Man behöver såklart inte hålla med, men kan ju inte vara svårt att förstå kritiken i sig?
Svar på tråden Vad tycker du om polarn o pyrets nya kollektion?