• rosenris

Min kropp vill bli gravid men inte jag??

Hej, 

Vet inte vad jag ska ta mig till. Hela min kropp skriker efter att få barn. Känner verkligen den biologiska klockan ticka på. Varje gång jag får min mens så är det som jordens undergång och jag blir helt förkrossad.

MEN! Jag är inte alls mentalt redo att få barn just nu. Vet att det är en dum ide! Jag är 25 år och har en dotter sen tidigare som snart fyller tre. Jag och pappan är inte ihop längre och jag har en ny kille men relationen är väldigt ostabil. Behöver också utbilda mig och skaffa ett bättre jobb egentligen innan  jag skaffar fler barn...

Använder inget preventivmedel då spiralen kändes av helatiden när vi hade sex. Ville dock bli med barn när jag hade den i också.

Känner mig lurad av min egen kropp!!! Vad gör man??

• Svar på tråden Min kropp vill bli gravid men inte jag??
  • Tecum

Ta kommandot över kroppen och skaffa preventivmedel, antingen du eller han.

• Anonym (Jag)

Hej!

Jag känner så starkt igen mig i det du skriver. Jag försöker medvetet planera in sex kring ägglossning, har inget preventivmedel och blir så besviken när mensen kommer. Min kropp bara skriker efter befruktning.

När någon frågar mig om jag vill ha barn och endast hjärnan får svara så svarar jag ?jag vet inte? för det är så jag känner i huvudet men inte i kroppen

Svar på tråden Min kropp vill bli gravid men inte jag??