• fhkb

Dela med er av era symtomer

Hej!

Jag och min sambo planerar att bli gravida, och just nu går jag i väntan på ett +. Känner av en molande värk som mensverk, ömmade bröst och illamående men är rädd att jag bara "inbillar" mig.

Kan ni snälla dela med er av vilka symptomer ni har/hade samt när ni började känna av dem. I vilken vecka plusade ni?

• Svar på tråden Dela med er av era symtomer
  • Jansson4
    fhkb skrev 2017-11-21 11:40:15 följande:

Åh det är så tråkigt när man - :( men jag tror att både du och jag är för tidigt ute.

Vänta till bim och testa då, om det är negativt men mensen är sen så testa igen efter ett par dagar. Håller tummarna för dig.

Åh tack men nu på kvällen fick jag en liten brunaktig flytning, så säkert början på mensen :( så är nog kört här. Men håller tummarna för dig! Berätta gärna hur det går :D
  • fhkb
    Jansson4 skrev 2017-11-21 18:30:03 följande:
    Åh tack men nu på kvällen fick jag en liten brunaktig flytning, så säkert början på mensen :( så är nog kört här. Men håller tummarna för dig! Berätta gärna hur det går :D
    Säker på att det inte är en nidblödning?
    Tack, jag hoppas fortfarande men har börjat tappa lite hopp :( Så alla mina symptom kanske var inbillning?

Har fortfarande inte fått någon mens och den brukar kunna komma lite tidigare eller senare än bim, så en del inom mig hoppas fortfarande men..... känns inte som att det kommer gå vägen. Uppdaterar självklart :)
  • Padda

Är fortfarande illamående i vågor och har en väldigt jobbig arbetsdag eftersom jag vill dölja att jag mår illa. Inga andra symptom bortsett från att jag behöver gå på toa hela tiden så kommer mensen är det väll början på uvi eller något? Har bim någon gång mellan idag och på fredag och väntar på test så jag kan få veta om mitt illamående beror på graviditet eller om det har andra orsaker.

• fhkb
    Padda skrev 2017-11-22 12:30:49 följande:

Är fortfarande illamående i vågor och har en väldigt jobbig arbetsdag eftersom jag vill dölja att jag mår illa. Inga andra symptom bortsett från att jag behöver gå på toa hela tiden så kommer mensen är det väll början på uvi eller något? Har bim någon gång mellan idag och på fredag och väntar på test så jag kan få veta om mitt illamående beror på graviditet eller om det har andra orsaker.

sitter lite i samma situation och har också bim mellan idag och fredag så vet precis vad du menar. Jag mår illa och brösten ömmar men igår och idag har det varit bättre men min mage är enormt uppblåst och har varit i 2 veckor. Jag testade igen imorse och det var negativt, och det suger varje gång! Hoppas på utebliven mens så det kan få plussa om några dagar. Lycka till :)
  • Jansson4

Åh fick min mens i morse :( bara hoppas på bättre lycka nästa gång! Men känns ändå lite märkligt att jag fick en nidblödning men inte va gravid, får aldrig mellan blödningar och de passa in på datumet, någon som vet hur det går till?

• Padda
    fhkb skrev 2017-11-22 17:22:51 följande:

sitter lite i samma situation och har också bim mellan idag och fredag så vet precis vad du menar. Jag mår illa och brösten ömmar men igår och idag har det varit bättre men min mage är enormt uppblåst och har varit i 2 veckor. Jag testade igen imorse och det var negativt, och det suger varje gång! Hoppas på utebliven mens så det kan få plussa om några dagar. Lycka till :)

Håller tummarna :)

Plussade idag <3
  • Padda
    Jansson4 skrev 2017-11-22 17:34:31 följande:

Åh fick min mens i morse :( bara hoppas på bättre lycka nästa gång! Men känns ändå lite märkligt att jag fick en nidblödning men inte va gravid, får aldrig mellan blödningar och de passa in på datumet, någon som vet hur det går till?

Kan ju vara ett tidigt missfall?
  • Jansson4
    Padda skrev 2017-11-22 19:29:32 följande:

Kan ju vara ett tidigt missfall?

Ja det kanske! Usch fick ett missfall i somras när jag va i vecka 7, inte kul :(

Stort grattis till plusset!! Lycka till :D
  • fhkb
    Padda skrev 2017-11-22 19:28:53 följande:
    Håller tummarna :)

Plussade idag <3
    GRATTIS! Hoppas jag också kan plussa snart :)
  • fhkb

Jahopp, som ett brev på posten kom mensen nu på morgonen :/ exakt på dagen också. Hoppas på att få plussa nästa månad.
    Lycka till ni andra :)

Är det någon som har testat natural cycles?
    Vad tycker ni om den?

• Längtar efter en bebis

Gjorde grav test igår negativ , väntar nu bara på mensen , den är 2 veckor sen .men känner mig konstig mår dåligt är jätte yr hela tiden :/

Svar på tråden Dela med er av era symtomer