Sömnstörning 11 åring Tips och råd önskas!
Hej Alla Kloka föräldrar!
Vår son på 11 år har sedan 4månader tillbaka inte kunnat sova själv i sin säng, i början löste vi det så att han fick sova i vår säng, vi läste låg och pratade och lämnade dörren öppen, lampan tänd och han somnade fint, och så höll det i sig i 2 veckor, efter det så börja han oroa sig för att inte kunna somna på kvällen och jag eller pappa har sedan dess legat bredvid honom till han somnar( i vår säng), problemet är inte själva insomnandet utan att han vaknar så fort vi går, oavsett hur länge vi ligger bredvid. Detta börjar kännas ohållbart, då vi har fler barn som behöver nattas samt att jag och pappan inte får någon tid alls tillsammans på kvällarna. Självklart går alla barn genom olika faser, men denna fas har hållt på så länge... Är det någon annan som känner igen detta? Eller har något bra tips att komma med? ( Kan tilläggas att han är en väldigt känslig kille som lätt oroar sig,och vi har frågat och pratat men han säger att han inte vet varför han inte kan somna..)
Så tacksam för tips och råd från er!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-18 23:27
Han har också på senare tid svårt att vara i från oss föräldrar, när han är hemma så upplever vi att det känns som han kontrollerar oss, känns som han är svartsjuk på något sätt, då han inte vill att jag och pappan ska vara själva...