Jag är förälskad! - Försöker inte vara för påflugen, men hur går jag tillväga?
Jag går i en kurs ifrån Arbetsförmedlingen, men kommer att börja plugga eftersom jag finner det inte sådär jättesvårt att hitta jobb, har dessutom några fåtal extrajobb.
Så kommer börja plugga om någon månad, och sedan förhoppningsvis hitta deltidsarbete, är min plan nuläge.
Men nu kommer det lustiga. Jag vill gå kvar i kursen just för denna kvinna. Jag har inte ännu tagit steget, där jag kan fråga om hennes nummer. Vi befinner fortfarande i bekantskap, så att fråga henne om hon har lust att ta fika, eller fråga om nummer känns galet.
Jag har inte heller någon erfarenhet bland kvinnor, eftersom mycket i min fokus i tonårslivet har varit framtiden och så har jag varit väldigt tillbakadragen som tonåring. Vilket gjort att jag inte har någon erfarenhet.
Jag är inte tillbakadragen idag, kan prata inför grupp och har betydligt bättre självkänsla och självförtroende.
Jag är rädd för att vara för påflugen mot henne, hur går jag tillväga egentligen?
Jag tycker att det gick rätt okej, bra förra gången. Jag skojade lite grann och det blev även trevlig bemötande. Jag har påträffat henne flera gånger i korridoren, så för någon dag sedan i kursen, var det i princip första gången vi pratade och hade kontakten.
Men hur går jag tillväga, jag vill inte verka alldeles för på mot henne, skulle ju bara vara jobbigt för henne, antagligen.
Så vad är det bästa?
Vad för tips och råd har ni?
Jag skulle bli så innerligt tacksam!
Jag försöker hela tiden att inte sitta i samma bord som henne, eller på annat sätt verka följa/vara påträngande emot henne. Det handlar egentligen inte om blyghet, utan mer om att jag vill inte att hon skall känna sig ''påhoppad'' eller hur man skall uttrycka det.
Tack för alla svar!