• mjagoja

Gravid eller ej?

Hej gott folk jag har under ca två veckor mått sådär och under tre dagar har jag haft väldiga mensvärker , mycket under morgonen men har hållt i sig hela dagarna. jag och sambon har haft oskyddat samlag flertal gånger denna månad jag har dock haft svårt å ta mig så att säga tidigare .

För en vecka sedan mådde jag sjukligt illa speciellt när jag låg på sidan i soffan , i fyra dagar har jag haft extremt svullna och umma bröst samt typ krämig flytning ???

Skulle vilja veta hur andra haft de precis i början :)

När bör jag kolla ?

Kan de vara en början till graviditet eller är de mena på gång ? Kan tillägga att jag missat två dagar nu på min mens brukar ha hyfsat regelbunden mens ???

Jag blir tokig då jag aldrig haft sån smärtsam mensvärk innan mens ????????????

• Svar på tråden Gravid eller ej?
  • Anonym (Herregud)

Hur ska vi kunna veta om du är gravid? Ta ett test så vet du

• mjagoja

Bad dig inte skriva om jag var gravid eller inte, ville veta hur andra haft innan bim. Hade de inte varit så pass tidigt hade jag vell testat ..

• Anonym (A)

Fast om du har gått över 2 dar så kan du garanterat ta ett test...

• Johannana

Vad onödigt med så tråkiga svar, TS vill ju bara ha råd och bolla tankar. Det kan absolut vara för tidigt för att ta test ändå, BM brukar rekommendra att man testar som tidigast en vecka efter missad mens.

Det kan ju vara en början till graviditet då du beskriver tydliga gravidsymptom! Förra månaden trodde jag också att jag var gravid pga symptom men mensen kom på BIM+5.

Du får väl vänta några dagar och se om den dyker upp eller ej och gör den inte det så testa! :) Lycka till!

• mjagoja

Kan ju hålla med om tråkig kommentar,

Har fått tre tidigare missfall så hoppas de sätter sig denna gång :) man blir vell full med gravid symptom när man så gärna vill .....

Svar på tråden Gravid eller ej?