• Gabos

Ni otrogna som inser att ni gör fel och inte vill vara otrogna

Vad är ni bereda att göra för att sluta upp med ert otrogna svek och vad har ni försökt att göra för att sluta att vara otrogna.

• Svar på tråden Ni otrogna som inser att ni gör fel och inte vill vara otrogna
  • Anonym (ops)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-22 16:14:50 följande:
    Haha en fråga. Vad krävs det för att ens partner inte ska bli otrogen längre? Jag älskar en gift man och han mig (är också gift), han ser en framtid med mig men jag är orolig att han kommer bli otrogen mot mig med sen?
    Varför skulle det vara större risk att är otrogen än att du är det?
  • Anonym (ops)

att han är skulle det stå

• Anonym (Orolig)
    Anonym (ops) skrev 2017-11-22 16:35:00 följande:

Varför skulle det vara större risk att är otrogen än att du är det?

Haha sant. Nej men skulle inte bli det. Älskar honom högt!
  • Anonym (Otrohet = DITT EGNA VAL)
    Anonym (Otrogen1gång) skrev 2017-11-22 14:39:28 följande:

Alltså ärligt talat så lät jag mig övertalas en gång. Jag var inte överdrivet intresserad eller tänd på idén om att va otrogen min partner, även om förhållandet var dåligt. MEN det tjatades och trugades och tjatades lite till.. Jag sa nej och avböjde alla erbjudanden om att umgås med den andre ett långt tag. Var inte ens särskilt tänd på idén alls. Inte sugen på sex med någon utomstående öht och särskilt inte med den här människan som jag knappt kände.

Men i ett svagt ögonblick så halkade jag dit. Hamnade i säng med den andre. Fast jag egentligen inte ville..

Så det kan va knepigt. Tror de flesta av oss kan göra fel i livet. Jag själv ångrade mig direkt efteråt och bröt med den andre

Intressant. Kan du beskriva hur du "halkar" i säng. För mig i mitt huvud måste det innebära en hel del moment av val hela vägen till "halkningen" så som:

1. Söka kontakt med en person (medvetet val)

2. Gå bakom din partners rygg (medvetet val)

3. Bestämma träff med personen (medvetet val)

4. Ljuga att du är någon annan stans för din partner (medvetet val)

5. Träffas med älskaren (medvetet val )

6. Ta initiativ/ Ta emot inbjudan till sexuell kontakt (medvetet val)

7. Klä av hennes/dina - era kläder (medvetet val)

8. Sätta in din snopp och penetrera hennes kropp (medvetet val)

Och under dessa åtta moment och dessa åtta medvetna val du tagit själv step by step planerat och genomtänkt, har du inte någonstans bromsat dig och valt att vara trogen?

Kan du peka ut var någonstans det syns att du inte ville ta dessa egna självständiga åtta val och var blev "halkan"?
    NatalieeK skrev 2017-11-22 14:48:55 följande:

Jag är otrogen sedan 2 år tillbaka med en och samma älskare. Tror inget skulle få mig att sluta förrens min sambo kom på mig. Då hade jag eller han lämnat förhållandet, som redan är såpass dåligt.

När du inleder ett förhållande (monogam överenskommelse) har du aldrig ens RÄTTEN att utelämna din egen partner information om att du vill bryta överenskommelsen, det borde vara lika brottsligt som våldtäkt eller överfall.

Min åsikt. Knulla runt hur många du vill men blanda inte in genuina människor av kärlek i din jävla smuts.

Hur kan du ens leva med dig själv? Din partner har lagt allt på att bli tillsammans med dig och älskar dig och litar på dig och räknar med att det är helt ömsesidigt och skulle du känna att han inte räcker skulle du ta det med han och ge han respekten han förtjänar att få välja att dumpa dig, inte att du håller tyst börjar suga runt på kukar och sen kyssa din partner som är helt ovetandes

jävla

falskt.

Behandlar man andra så illa då behöver man fan hjälp.

Haha en fråga. Vad krävs det för att ens partner inte ska bli otrogen längre? Jag älskar en gift man och han mig (är också gift), han ser en framtid med mig men jag är orolig att han kommer bli otrogen mot mig med sen?

Enkelt svarat var bara den partnern som uppskattar honom och får han att känna sig som en kung både i sängen och i förhållandet. Lita på honom och bevisa att du skiter i att 90% är psykfall och bedragare i sina relationer för du tänker lita på att han är en på miljonen. En person som känner sig viktig, värdefull, sedd, hörd, inspirerad, uppskattad, och accepterad som kan dela allt med dig, som blir glad av dig, som blir attraherad av dina fina sidor och värderingar är de som bryter samhällsmömstret att "vara otrogen är acceptabelt"

Våga lita på din intuition om din partner för en partner som blir sedd som en trogen äkta en, är det mest kärleksfulla vi kan göra.

Alla vill fly en relation där man blir sedd för att vara en lögnare bedragare svikare.

Jag lovar att svartsjuka förstör lika mycket som otrohet.
  • Anonym (tjohej)
    Alltså ärligt talat så lät jag mig övertalas en gång. Jag var inte överdrivet intresserad eller tänd på idén om att va otrogen min partner, även om förhållandet var dåligt. MEN det tjatades och trugades och tjatades lite till.. Jag sa nej och avböjde alla erbjudanden om att umgås med den andre ett långt tag. Var inte ens särskilt tänd på idén alls. Inte sugen på sex med någon utomstående öht och särskilt inte med den här människan som jag knappt kände.

Men i ett svagt ögonblick så halkade jag dit. Hamnade i säng med den andre. Fast jag egentligen inte ville..

Så det kan va knepigt. Tror de flesta av oss kan göra fel i livet. Jag själv ångrade mig direkt efteråt och bröt med den andre
    Det finns fel och så finns det stora feta jäkla FEL. Att påstå att de flesta av oss kan göra fel är en extremt korkad ursäkt för visst de flesta av oss gör småfel ibland, men alla tar drar inte ner brallorna för att någon tjatar.

Bra att du bröt med den andre men din skuld är inte betald förrän din partner vet om vad du gjort och får chansen att välja. Att du ångrade dig kommer inte förändra att han lever med någon han kanske inte hade valt att leva med om han vetat sanningen. Att låta någon leva i en lögn är lika mycket ett svek som otroheten i sig.
  • Anonym (tjohej)
    Anonym (Gabos II) skrev 2017-11-22 16:04:05 följande:

Jag har alltid varit otrogen i mina förhållanden utom de 12 åren jag var gift.  Jag var otrogen mot min man innan vi gifte oss, sista gången natten före bröllopet.

jag tycker det ger en extra krydda till livet, man får träffa nya män, lära sig nya sexlekar. Det är alltid intressant att upptäcka nya kroppar och hur de funkar i sängen. Några gånger har otrogenheten lett till att jag gjort slut med min dåvarande pojkvän och fortsatt med älskaren. Sen var jag otrogen mot nästa kille.

De flesta gånger så har ingen upptäckt det och jag har kunnat gå vidare utan problem.

Jag är egentligen inte beredd att göra nåt för att inte vara otrogen, jag tycker det är ok och vill inte ändra mig. Jag har lärt mig hur man sköter det snyggt och hur man lätt blir av med sina älskare utan att det märks hemma. Min nuvarande man har inte upptäckt det än och jag tror aldrig han lär få veta...

Finns inte så mycket att säga här, egoismen och bristen på respekt och empati är total. Du borde helt enkelt inte vara i ett förhållande med någon.
  • Anonym (???)
    Det får du nog fråga mannen i fråga om!
    Generellt så har man nog en tendens att fortsätta att vara otrogen tyvärr!
  • Anonym (S)
    NatalieeK skrev 2017-11-22 14:48:55 följande:

Jag är otrogen sedan 2 år tillbaka med en och samma älskare. Tror inget skulle få mig att sluta förrens min sambo kom på mig. Då hade jag eller han lämnat förhållandet, som redan är såpass dåligt.

Men då låter det ju som att du VILL vara otrogen och det är ju inte det som ts efterfrågar svar ifrån. 
  • Anonym (S)
    Anonym (???) skrev 2017-11-22 14:21:23 följande:

Vilken konstig frågeställning!

Vill man verkligen inte vara otrogen så är det väl ingen som tvingar en??
    Vill man det inte så ÄR man det inte! Om man säger att man inte vill men ändå är det så ljuger man både för sig själv och andra för att rättfärdiga sitt beteende.

Exakt. 
  • Anonym (S)

Jag förstår att du ångrar dig, men du var ju ändå inte under vapenhot, du blev väl inte våldtagen och tvingad.
    Alltså var du där av fri vilja, du ville, inte det ts efterfrågade. 
Svar på tråden Ni otrogna som inser att ni gör fel och inte vill vara otrogna