• Onskanomfemman

Vi som hoppas på bebis 2018/19

Hej!

Är ny här söker vänner att bolla tankar med få ventilera och följas åt till plusset och förhoppningsvis in i mål och efteråt.

Vi har precis börjat jobba på barn nummer 5 i skaran.

Bim är 25/12 så hoppas på en fantastisk julklapp.

Skriv gärna om ni vill följas åt. :)

• Svar på tråden Vi som hoppas på bebis 2018/19
  • Onskanomfemman

Här går hjärnan på tokvarv.. Beställde hem ägglossningstester idag, försökt nu 5-6 månader..

Vet att det igentligen inte är speciellt orosväckande men när man gärna vill så..

Sen att dom andra fyra barnen blev till på första försöket hjälper ju inte min hjärna nu.. Vi kämpar på och hoppas se ljuset snart. Lycka till ni andra med.:)

• Seb81
    Onskanomfemman skrev 2018-02-15 15:31:00 följande:

Här går hjärnan på tokvarv.. Beställde hem ägglossningstester idag, försökt nu 5-6 månader..

Vet att det igentligen inte är speciellt orosväckande men när man gärna vill så..

Sen att dom andra fyra barnen blev till på första försöket hjälper ju inte min hjärna nu.. Vi kämpar på och hoppas se ljuset snart. Lycka till ni andra med.:)

Vet hur du känner :( vi har hållit på i 2år & 3 månader nu.... hjärnan tänker konstant på att bli gravid! Hatar det.... men nu har vi ialf fått tid till ivf, första mötet... hoppas det går fort med allt! Normalt är ju att bli gravid efter 7-12 månaders försök så häng i :)

Lycka till!
  • TrueLove12

Hade äl i helgen ungefär så får se om de tar sig denna gång eller om de kommer dröja ett tag till..

Ja ska ha mens 26:e feb igen så får hoppas att den inte dyker upp hoppas hoppas

• TrueLove12

Hade äl i helgen ungefär så får se om de tar sig denna gång eller om de kommer dröja ett tag till..

Ja ska ha mens 26:e feb igen så får hoppas att den inte dyker upp hoppas hoppas

• Fiiaaa

Hur går det för alla? Här närmar sig bim igen, på måndag eller tisdag. Bara andra försöket, men känns som att vi försökt längre, antagligen för att vi precis missat äl när mannen äntligen bestämde sej... Har inga större förhoppningar den här månaden heller, känner typ inga symtom alls. Mem man vet ju aldrig...

• Ek90
    Fiiaaa skrev 2018-03-09 18:50:06 följande:

Hur går det för alla? Här närmar sig bim igen, på måndag eller tisdag. Bara andra försöket, men känns som att vi försökt längre, antagligen för att vi precis missat äl när mannen äntligen bestämde sej... Har inga större förhoppningar den här månaden heller, känner typ inga symtom alls. Mem man vet ju aldrig...

Vi är inne på värt 5e försök nu denna månaden. Fick ett tidigt MF förra månaden så min ÄL bestämde sig för att komma nu, CD24. Trodde den uteblivit helt denna månaden då jag startade med ÄL-test från mensen sista dag för att få nån uppfattning om min cykel. Var kanske inte bästa månaden att göra det... men men, nu är det bara att vänta och hoppas :) Har bestämt mig för att pausa nästa månad ifall det inte blir något denna heller. Är lite orolig att lutealfasen ska bli för kort för att ägget ska ha nån chans att fästa om mensen kommer som den borde i vanliga fall, men eftersom att ÄL kom så sent borde väl nästan BIM kunna skjutas också!?
  • Fiiaaa
    Ek90 skrev 2018-03-09 19:11:30 följande:

Vi är inne på värt 5e försök nu denna månaden. Fick ett tidigt MF förra månaden så min ÄL bestämde sig för att komma nu, CD24. Trodde den uteblivit helt denna månaden då jag startade med ÄL-test från mensen sista dag för att få nån uppfattning om min cykel. Var kanske inte bästa månaden att göra det... men men, nu är det bara att vänta och hoppas :) Har bestämt mig för att pausa nästa månad ifall det inte blir något denna heller. Är lite orolig att lutealfasen ska bli för kort för att ägget ska ha nån chans att fästa om mensen kommer som den borde i vanliga fall, men eftersom att ÄL kom så sent borde väl nästan BIM kunna skjutas också!?

Tråkigt med missfallet <3 Jag hade tänkt att köra igång med äl-test nästa månad. Tänker att det säkert är så för dig att både äl och mens blivit uppskjutet, det har hänt mig efter missfall tidigare. Jag tror inte du behöver oroa dig för kort lutealfas, det kan ju dessutom hända att mensen blir lite knäpp efter missfall, men det brukar ordna till sig rätt snabbt. Jag hade nog också tänkt att pausa nästa månad. Är inte så sugen på ett december-barn, har redan ett :) Men det får vi se, jag är samtidigt lite otålig, haha
  • Ek90
    Fiiaaa skrev 2018-03-09 20:10:24 följande:

Tråkigt med missfallet <3 Jag hade tänkt att köra igång med äl-test nästa månad. Tänker att det säkert är så för dig att både äl och mens blivit uppskjutet, det har hänt mig efter missfall tidigare. Jag tror inte du behöver oroa dig för kort lutealfas, det kan ju dessutom hända att mensen blir lite knäpp efter missfall, men det brukar ordna till sig rätt snabbt. Jag hade nog också tänkt att pausa nästa månad. Är inte så sugen på ett december-barn, har redan ett :) Men det får vi se, jag är samtidigt lite otålig, haha

Tack eller vad man ska säga och detsamma till dig vad jag kan förstå <3

Ah hoppas på det då för annar blir det bara 9 dagar mellan ÄL och mens. Men bara att vänta och se!

Åh mysigt, hur gammalt är barnet? :) Detta är vårt första vi försöker få till men jag känner lite så med att det blir så synd om det ska fylla år precis vid jul (haha kanske är dumt att tänka så, blir ju såklart glad om det skulle ske också!) och dessutom har det varit fem månader med så mycket tankar och ÄL-testande och grejer så kan passa bra att bara ta en liten paus då :)

Ja man är ju ganska duktig på att vara otålig i denna karusell, haha
  • Fiiaaa
    Ek90 skrev 2018-03-09 20:34:21 följande:

Tack eller vad man ska säga och detsamma till dig vad jag kan förstå <3

Ah hoppas på det då för annar blir det bara 9 dagar mellan ÄL och mens. Men bara att vänta och se!

Åh mysigt, hur gammalt är barnet? :) Detta är vårt första vi försöker få till men jag känner lite så med att det blir så synd om det ska fylla år precis vid jul (haha kanske är dumt att tänka så, blir ju såklart glad om det skulle ske också!) och dessutom har det varit fem månader med så mycket tankar och ÄL-testande och grejer så kan passa bra att bara ta en liten paus då :)

Ja man är ju ganska duktig på att vara otålig i denna karusell, haha

Ja precis. Missfallet var iofs för fyra år sedan när vi försökte med ettan. Blev gravid igen fyra månader senare, kändes som en hel evighet just då kommer jag ihåg.

Dottern fyllde två i december. Hon fyller ett par veckor före jul, och det känns helt ok (tänkte också från början att det var så dumt att hon skulle fylla år i december). Är jag gravid nu så lär det väl bli november. Men en till födelsedag i december verkar lite jobbigt, haha. Fyller dessutom själv i början av januari. Har alltid tänkt att det vore mysigt med ett sommarbarn, men så länge orkar jag inte vänta med att försöka hahaha.
  • Fiiaaa
    joannaq skrev 2018-03-09 22:20:41 följande:

Äl på tisdag så inget plus än :P 9e försöket!

Håller tummarna för att 9:e försöker blir guldförsöket!
  • joannaq
    Fiiaaa skrev 2018-03-10 08:52:08 följande:

Håller tummarna för att 9:e försöker blir guldförsöket!

Tack! Ja verkligen :)) Min mista som fyller 11 i september kom till på 9e försöket så det vore härligt <3
  • Baraentilligen

Här kom mensen för några dar sen, över en vecka sen men med negativa test. Surt. Men nu är vi igång med femte försöket, fjärde barnet. Har faktiskt alltid velat ha ett decemberbarn så det skulle inte sitta fel med ett plus nästa månad. Har ganska lång cykel så får vänta nästan tre veckor ännu innan äl. Tråk, men den som väntar på något gott...

• Fiiaaa

Jag har plussat! Vilken chock! Var så säker på att mensen var på väg, kände mig både pms-ig och hade mensvärk, och inga alls graviditetstecken.

• Lilly2015

Vi ska börja försöka med första barnet i april! Så pirrigt och spännande. Räknar nästan ner dagarna till ägglossningen runt den 20 april.

• joannaq
    Fiiaaa skrev 2018-03-11 15:48:32 följande:

Jag har plussat! Vilken chock! Var så säker på att mensen var på väg, kände mig både pms-ig och hade mensvärk, och inga alls graviditetstecken.

Men wow va kul :)) Grattis!!!
  • Fiiaaa
    joannaq skrev 2018-03-11 18:42:43 följande:

Men wow va kul :)) Grattis!!!

Tack <3 Känns overkligt, det har nog inte riktigt sjunkit in ännu. Var inte alls beredd på att det skulle komma fram ett plus. Trodde jag såg i syne och stirrade länge länge på resultatet innan jag vågade visa mannen. Nu är det bara att hålla tummarna att allt går vägen så att vi kan få ett lillasyskon i höst. Spännande!
  • joannaq
    Fiiaaa skrev 2018-03-11 22:09:40 följande:

Tack <3 Känns overkligt, det har nog inte riktigt sjunkit in ännu. Var inte alls beredd på att det skulle komma fram ett plus. Trodde jag såg i syne och stirrade länge länge på resultatet innan jag vågade visa mannen. Nu är det bara att hålla tummarna att allt går vägen så att vi kan få ett lillasyskon i höst. Spännande!

Förstår det :)) is a Kände lika när jag fick pluset för min minsta (som nu i år fyller 11) underbar känsla :))
  • Mia86a

Nu hoppar jag också in i tråden. Ammar min minsting så det dröjer förmodligen innan ägglosssningen är igång igen. Men vill såååå gärna ha en till. Hoppas på att jag kan bli gravid i sommar så det blir bebis våren 2019.

Svar på tråden Vi som hoppas på bebis 2018/19