• Anonym (Broken Angel)

När ens sambo varit otrogen men ändå inte

Vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Efter en riktigt dålig magkänsla, skulle aldrig gjort det annars, så tittade jag i sambons mail eftersom jag misstänkte att han skrev med en kollega som varit flirtig mot honom. Där hittade jag en inloggning till nån sida som hette secretdejting.com och fick direkt en klump i magen.

Kollade in på hans konto och ser att han pratat snusk med tjejer.. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som om livet är raserat. Ska jag konfrontera honom? har sån otrolig ångest :(/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-24 20:47
    Han har ju inte fysiskt mött någon vad jag kunde se än. Vet inte vad jag ska göra. Kan jag förlåta honom

• Svar på tråden När ens sambo varit otrogen men ändå inte
  • Canadasvensk
    molly50 skrev 2017-11-26 22:59:13 följande:
    Det beror väl snarare på vad man ljuger om.
    Om man skapar konton på dejtingsajter eller snuskigare sidor och ljuger om det för sin partner så är det ju inte särskilt långsökt att tro att partnern har för avsikt att vara otrogen.
    Annars finns ju ingen anledning att ljuga.
    Eller ens skapa ett konto på en sådan sajt.
    Jag skulle till och med påstå att har man skapat ett konto (utan att ens partner vet om det) och sen skriver till andra tjejer så är man otrogen!  
  • Anonym (mr)
    Canadasvensk skrev 2017-11-27 20:34:20 följande:
    Jo men tycker du det är okej att hon inte berättar för dig när hon springer på sina gamla ligg så är det ju naturligtvis okej...

Jag tycker att man lägga upp för varandra INNAN var man drar sin gräns så det inte blir några missförstånd.
    Jadu, mig spelar det faktiskt ingen roll om hon berättar det eller ej.
  • Anonym (mr)
    Canadasvensk skrev 2017-11-27 20:37:45 följande:
    Jag skulle till och med påstå att har man skapat ett konto (utan att ens partner vet om det) och sen skriver till andra tjejer så är man otrogen!  
    Det är väl inte så jättesnyggt, men otrohet är det inte. Ungefär som att kalla en kinapuff för en bomb.
  • Canadasvensk
    Anonym (mr) skrev 2017-11-27 20:59:02 följande:
    Det är väl inte så jättesnyggt, men otrohet är det inte. Ungefär som att kalla en kinapuff för en bomb.
    Var man drar gränsen kan ju vara olika men jag tycker som den här web-sidan:

Definition av otrohet
    Hur ska man definiera otrohet? Ska man ta ett snack med sin partner och sätta upp regler? Eller ska man gå på magkänsla, alltså att det som känns fel är fel? En del tycker att gränsen går vid kyssar, andra vid sex, andra tycker att hemlig chatt på nätet med motsatta könet är ett svek så stort som något.

http://otrohet.onlinetips.se/
  • Anonym (eh va?)
    Anonym (mr) skrev 2017-11-27 20:59:02 följande:
    Klart det är otrohet, bara för att en kinapuff inte är detsamma som en bomb så betyder det inte att båda smäller, den enda skillnaden är hur högt de smäller.

Jag tror att det finns ett väldigt enkelt sätt att sätta dina teorier på prov. Fråga din partner om hen är ok med att du tjattar med andra på nätet så tror jag nog du vet vilket svar du kommer få.
  • molly50
    Canadasvensk skrev 2017-11-27 20:37:45 följande:
    Jag tycker nog att man ska gå på sin magkänsla.
    Tycker man att det känns fel så är det fel.
    Men framförallt så tycker jag att man ska kunna kommunicera med varandra och prata igenom vart man sätter gränsen.
    Det som känns ok för en själv kanske inte alls känns ok för den andra.
    Carpe Diem
  • Anonym (mr)
    Anonym (eh va?) skrev 2017-11-28 11:55:05 följande:
    Klart det är otrohet, bara för att en kinapuff inte är detsamma som en bomb så betyder det inte att båda smäller, den enda skillnaden är hur högt de smäller.

Jag tror att det finns ett väldigt enkelt sätt att sätta dina teorier på prov. Fråga din partner om hen är ok med att du tjattar med andra på nätet så tror jag nog du vet vilket svar du kommer få.
    Klart det är okej att chatta med andra på nätet. Det är ju det du själv gör nu.
  • Anonym (eh va?)
    Anonym (mr) skrev 2017-11-28 22:07:09 följande:

Om jag hade bett dig dra av dig brallorna och skickat dig en bild på min kuk så hade det möjligen varit samma sak. Det är skillnad på att tjata och att sextjatta
  • molly50
    Anonym (mr) skrev 2017-11-28 22:07:09 följande:
    Fast det är väl en viss skillnad på att skriva i ett diskussionsforum på nätet och att sexchatta med andra.
    Ser man inte den skillnaden så förstår jag om det blir problem i förhållandet.
    Carpe Diem
  • Canadasvensk
    molly50 skrev 2017-11-29 09:27:20 följande:
    Fast det är väl en viss skillnad på att skriva i ett diskussionsforum på nätet och att sexchatta med andra.
    Hahaha - klockrent svar!   Cool
  • Anonym (mr)
    molly50 skrev 2017-11-29 09:27:20 följande:
    Fast det ser jag nog skillnad på, men kom igen. Att sexchatta ser jag faktiskt som mindre allvarligt än att uppföra sig flirtigt på krogen.
  • molly50
    Canadasvensk skrev 2017-11-29 22:41:36 följande:
    Hahaha - klockrent svar!   Cool
    Tack! 
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (mr) skrev 2017-11-29 23:39:49 följande:
    Fast det ser jag nog skillnad på, men kom igen. Att sexchatta ser jag faktiskt som mindre allvarligt än att uppföra sig flirtigt på krogen.
    Ja,du ser det kanske så. Men din partner kanske inte gör det.
    Det är därför det är så viktigt att prata med varandra om sådana saker så man vet vart varandras gränser går.
    Alla är vi olika och ser olika på vart gränserna går.
    Det är viktigt att komma ihåg.
    Carpe Diem
  • MissChef

Detta hade kunnat vara jag som skrev. Upptäckte igår att min sambo sexchattat med andra tjejer på en sida för sexkontakter. Han har även tittat på porr och jag såg bilder dels på hans kuk och bilder på nakna tjejer som visade allt! (Att tillägga har vi inte haft sex på flera månader).

Jag blev jätteledsen och arg. Konfronterade honom när han kom hem. Han var väldigt ledsen och sa att han inte visste varför han har gjort detta. Att han älskar mig och att det varit mycket på jobbet och så. Jag frågade om jag inte var tillräckligt intressant för honom sa att jag inte klandrar honom för att han tittar på porr så länge han inte träffat någon bakom min rygg.

Vi hade försoningssex på kvällen vilket var trevligt. Men jag känner mig fortfarande sårad och att jag inte är älskad. Jag har väl också funderat på att sexchatta för spänningens skull, men jag gör det inte.

Jag vill rädda den här relationen, jag älskar honom men just nu är förtroendet förbrukat.

• Anonym (eh va?)
    MissChef skrev 2017-12-02 17:42:34 följande:

Detta hade kunnat vara jag som skrev. Upptäckte igår att min sambo sexchattat med andra tjejer på en sida för sexkontakter. Han har även tittat på porr och jag såg bilder dels på hans kuk och bilder på nakna tjejer som visade allt! (Att tillägga har vi inte haft sex på flera månader).

Jag blev jätteledsen och arg. Konfronterade honom när han kom hem. Han var väldigt ledsen och sa att han inte visste varför han har gjort detta. Att han älskar mig och att det varit mycket på jobbet och så. Jag frågade om jag inte var tillräckligt intressant för honom sa att jag inte klandrar honom för att han tittar på porr så länge han inte träffat någon bakom min rygg.

Vi hade försoningssex på kvällen vilket var trevligt. Men jag känner mig fortfarande sårad och att jag inte är älskad. Jag har väl också funderat på att sexchatta för spänningens skull, men jag gör det inte.

Jag vill rädda den här relationen, jag älskar honom men just nu är förtroendet förbrukat.

1 Hur har du tänkt dig att han ska ändra beteende när det belönas med sex?

2 Hur ska du kunna ha ett förhållande med någon som du inte litar på?

Det finns en gyllene regel som alltid gäller....handlingar säger mer än ord. Både du och han säger i era handlingar raka motsatsen till vad ni säger. Han säger att han älskar dig men tjattar med andra tjejer, ord och handling går inte ihop. Du säger att du inte vill att han gör så men belönar hans beteende med "makeupsex", ord och handling går inte ihop.

Du skickar helt fel signaler, det är som att säga till ett barn att, jag först¨år att du är sugen på godis lille kalle, men det är inte ok att du snattar godis på ica, här får du en påse full med godis.
Svar på tråden När ens sambo varit otrogen men ändå inte