MissChef skrev 2017-12-02 17:42:34 följande:
Detta hade kunnat vara jag som skrev. Upptäckte igår att min sambo sexchattat med andra tjejer på en sida för sexkontakter. Han har även tittat på porr och jag såg bilder dels på hans kuk och bilder på nakna tjejer som visade allt! (Att tillägga har vi inte haft sex på flera månader).
Jag blev jätteledsen och arg. Konfronterade honom när han kom hem. Han var väldigt ledsen och sa att han inte visste varför han har gjort detta. Att han älskar mig och att det varit mycket på jobbet och så. Jag frågade om jag inte var tillräckligt intressant för honom sa att jag inte klandrar honom för att han tittar på porr så länge han inte träffat någon bakom min rygg.
Vi hade försoningssex på kvällen vilket var trevligt. Men jag känner mig fortfarande sårad och att jag inte är älskad. Jag har väl också funderat på att sexchatta för spänningens skull, men jag gör det inte.
Jag vill rädda den här relationen, jag älskar honom men just nu är förtroendet förbrukat.
1 Hur har du tänkt dig att han ska ändra beteende när det belönas med sex?
2 Hur ska du kunna ha ett förhållande med någon som du inte litar på?
Det finns en gyllene regel som alltid gäller....handlingar säger mer än ord. Både du och han säger i era handlingar raka motsatsen till vad ni säger. Han säger att han älskar dig men tjattar med andra tjejer, ord och handling går inte ihop. Du säger att du inte vill att han gör så men belönar hans beteende med "makeupsex", ord och handling går inte ihop.
Du skickar helt fel signaler, det är som att säga till ett barn att, jag först¨år att du är sugen på godis lille kalle, men det är inte ok att du snattar godis på ica, här får du en påse full med godis.