• Anonym (Blir snart galen)

Hur komma på andra tankar o undvika otrohet?

Har varit tillsammans med min man i över 15 år. Vi närmar oss 40 år. Har det bra i vårt förhållande o jag har aldrig kollat på andra killar tidigare.

Men för ca 6 månader sedan kände jag plötsligt jordens spänning i luften när jag träffade en jämnårig man som jobbar i barnens skola. Helt plötsligt lägger jag märke till honom och känner en stor attraktion. Vi spanar in varandra och har trevligt när vi ses, men det blir ju inte många minuter per dag....och egentligen vet jag ju inte särskilt mkt om honom. Men nu tänker jag på honom 24/7. Vet ju i hjärnan att det är helt fel och att detta inte kommer att leda till något bra men ändå vill kroppen bara att vi ska ligga med varandra.

Frågade min man om vi ska ha ett öppet förhållande men han tvärvägrar o egentligen vill jag ju inte att han ska ligga med andra. Vill helt enkelt ha kakan kvar o äta den!

Hur får man bort dessa tankar? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hur komma på andra tankar o undvika otrohet?
  • Anonym (Sitt i båten)

Det är bara att vänta ut det, det kommer gå över om du inte ger det näring. 

Jag är smärtsamt medveten om vad som står på spel.

Därför jag inte gjort något och bett om hjälp här.

Har tänkt på allt som är negativt med den andra personen Och försöker hela tiden Slå bort alla positiva tankar och känslor. Men det är inte så lätt när det bara kommer över en som en tonårsförälskelse.

Därför jag bad om tips här för enligt all logik så blir det bara katastrof om jag gör något....

• Anonym (...)
    Robert 832 skrev 2017-11-26 20:09:19 följande:

Beror på hur relationen ser ut. Kan inte svara för er men har alltid lyckats öppna upp mina relationer. Vill du veta behöver jag veta mer om er. Pm?

Nu behöver jag desperat få veta hur man "övertalar" till ett öppet förhållande! Lyckas jag inte med det är jag nog tvungen att lämna min sambo och vårat liv som vi byggt upp..
  • Anonym (Gräsligt)
    Anonym (Blir snart galen) skrev 2017-11-29 16:35:06 följande:

Har tänkt på allt som är negativt med den andra personen Och försöker hela tiden Slå bort alla positiva tankar och känslor. Men det är inte så lätt när det bara kommer över en som en tonårsförälskelse.

Därför jag bad om tips här för enligt all logik så blir det bara katastrof om jag gör något....

Se det som att din man är hela boken, medan denna snubbe på dagis bara är ett vackert omslag med spännande handling på baksidan.

Du har ingen aning vad innehållet är. Lätt att charmas av Självuppfyllande profetia. "Han är snygg då är han säkert bra partner bra i sängen alla önskemål allting toppen han är bra pappa då är han säkert romantisk och lagar mat med" hjärnan som spelar dig ett spratt.

Du känner dig förälskad. Vet du vad det innebär? Att du gillar dig själv extra mycket. Du säger själv du vill bli mer bekräftad. Varför bekräftar du inte dig själv då? Varför gå till en främling och få för dig att han är din stora dröm och riskera att förlora verkliga kärleken pga nån ytlig förälskelse?

Du behöver inte ligga med en ny man du behöver uppskatta dig själv.
  • Anonym (Gräsligt)
    Anonym (...) skrev 2017-12-05 06:51:22 följande:

Nu behöver jag desperat få veta hur man "övertalar" till ett öppet förhållande! Lyckas jag inte med det är jag nog tvungen att lämna min sambo och vårat liv som vi byggt upp..

Det går inte att övertala en som är 100% monogam så det beror ju också på vad för moral och värdering din man har. Min man och jag vi båda är hellre oskulder på nytt än tänker i de banorna då har man tappat varandra tycker vi.
  • Anonym (Sitt i båten)
    Anonym (Blir snart galen) skrev 2017-11-29 16:35:06 följande:

Precis, som en tonårsförälskelse, du vet det själv. När jag var tonåring kunde jag bli förälskad i kändisar också, eller i karaktärer från film/tv. Försök se på det så, att det är som en tonårscrush som aldrig skulle kunna bli något ändå 
  • Anonym (vuxen_man)

Hade min partner föreslagit ett "öppet förhållande" (knulla-runt-med-andra-förhållande) så hade jag dumpat henne omgående. Tveklöst!!

• Anonym (...)
    Anonym (vuxen_man) skrev 2017-12-05 11:15:56 följande:

Hade min partner föreslagit ett "öppet förhållande" (knulla-runt-med-andra-förhållande) så hade jag dumpat henne omgående. Tveklöst!!

Varför? För att hennes kropp är din?

Om hon mår bra av att få en massage på spa, får hon det för dig då? Eller är den sortens njutning inte heller okey?
  • Anonym (ellerhur)
    Anonym (...) skrev 2017-12-05 11:23:00 följande:

Om hon mår bra av att få en massage på spa, får hon det för dig då? Eller är den sortens njutning inte heller okey?
    Helt jävla makalöst att denna patetiska "ägarskap" argument alltid dyker upp, så jäkla barnsligt så man undrar om det är vuxna människor som skriver.
  • Ascendere

Är du autistisk på riktigt eller spelar du så där bra? 
  • Anonym (vuxen_man)

Din kommentar är helt enkelt för dum för att ens bry sig om.
    Anonym (Sitt i båten) skrev 2017-12-05 10:17:09 följande:

Precis, som en tonårsförälskelse, du vet det själv. När jag var tonåring kunde jag bli förälskad i kändisar också, eller i karaktärer från film/tv. Försök se på det så, att det är som en tonårscrush som aldrig skulle kunna bli något ändå 

Du har så rätt! Ska försöka se det mer som förälskelse mot en kändis... svårt bara när man ser honom o han ser så fin ut!
    Anonym (...) skrev 2017-12-05 06:51:22 följande:

Hur går det för dig?
  • Anonym (...)
    Anonym (Blir snart galen) skrev 2017-12-11 20:51:52 följande:

Hur går det för dig?

Lite sådär.. har inte orkat ta upp det med sambon något mer för jag vet att det bara leder till bråk. Jag har anmält intresse på en lägenhet men vet inte än om jag är redo att ta steget. Oavsett, så är det inget beslut jag vill ta före jul och nyår, för barnens skull.

Den andra killen sveper fortfarande undan fötterna för mig varje gång vi ses.. han erbjuder mig precis allt som jag saknat hos min sambo och det är hopplöst att ignorera honom. Vi har inte gjort något fysiskt än, vet inte om jag skulle kunna leva med det på samvetet..
  • Anonym (Har varit där)

Jag har upplevt nåt liknande. Men dessvärre insåg jag att jag konstant var kär någon annan än min man. Exepelvis var jag förälskad i en vän till mig under 10 års tid. Men också i andra män. Jag förnekade inför mig själv att det var ett problem, slogs för vårt äktenskap i en evighet. Vi hade ju dessutom ett fantastiskt hem, fina barn och ett trevligt samliv.

När jag väl lämnade var det inte för nån annan. Ingen av de jag varit kär i har jag någonsin konfronterat sen jag blev fri. Jag var heller aldrig otrogen under våra 15 år tillsammans (mer än i huvudet).

Jag inser nu att alla dessa fantasier var ett sätt att överleva, en ventil och ett tydligt tecken på att vårt förhållande inte var ok. Kanske älskade jag aldrig min exman tillräckligt. Vi försökte prata förhållandet till rätta. Men för vår del saknades nog något väsentligt. Kanske träffades vi för unga el växte ifrån varandra.

Hursom har jag aldrig ångrat en sekund att vi bröt upp och jag vill aldrig bara slentrianmässigt hamna i en liknande situation igen.

• Cl4udio
    Anonym (Har varit där) skrev 2017-12-11 21:38:36 följande:

Jag har upplevt nåt liknande. Men dessvärre insåg jag att jag konstant var kär någon annan än min man. Exepelvis var jag förälskad i en vän till mig under 10 års tid. Men också i andra män. Jag förnekade inför mig själv att det var ett problem, slogs för vårt äktenskap i en evighet. Vi hade ju dessutom ett fantastiskt hem, fina barn och ett trevligt samliv.

När jag väl lämnade var det inte för nån annan. Ingen av de jag varit kär i har jag någonsin konfronterat sen jag blev fri. Jag var heller aldrig otrogen under våra 15 år tillsammans (mer än i huvudet).

Jag inser nu att alla dessa fantasier var ett sätt att överleva, en ventil och ett tydligt tecken på att vårt förhållande inte var ok. Kanske älskade jag aldrig min exman tillräckligt. Vi försökte prata förhållandet till rätta. Men för vår del saknades nog något väsentligt. Kanske träffades vi för unga el växte ifrån varandra.

Hursom har jag aldrig ångrat en sekund att vi bröt upp och jag vill aldrig bara slentrianmässigt hamna i en liknande situation igen.

har du hittat ro med någon annan nu eller är du singel o "leker runt"?
  • Anonym (Moralgubben)

Det enda sättet du kan få veta vad du skall göra är att berätta för din man vad du känner för den andra. Hans reaktion kommer att visa hur du skall göra.
    Dessutom skulle det visa respekt för honom och ge dig själv en möjlighet att se dig själv i spegeln och få en känsla av självrespekt.
    Du har inte ditt känsloliv i underlivet. Det är mer komplicerat än så. Dessutom måste du balansera dina känslor med ditt förnuft.

Svar på tråden Hur komma på andra tankar o undvika otrohet?