• Snurran93

Skaffa barn nu trotts nytt jobb till våren?

Hejsan!

Jag och min sambo har nu äntligen kommit överens om att vi vill bilda familj. Jag har längtat sedan länge (och tjatat) men han har inte känt sig reda förän nu. Jag är så glad att han äntligen är med på tåget, då han är fullkomligt underbar med mina små kusiner och sin systerdotter.

Vi har pratat om att ja ska ta ut min spiral vilket jag verkligen vill, men kruxet är att jag precis fått veta att jag får ett nytt jobb i mars nästa år, vilket självklart ska bli väldigt roligt. Ska tillägga att båda jobbar heltid nu, men jag ska byta avdelning och skiftgång. Det jag nu känner ångest över är att det kanske inte är passande att börja försöka skaffa barn just nu, då det känns jobbigt om man skulle behöva meddela att man är gravid när man börjar på det nya jobbet. Samtidigt vet jag att det lika gärna kan ta lång tid och att man kanske inte ens kan få barn ???? Har självklart pratat med min sambo om detta men han säger att jobbet inte har något med det att göra, det har han ju rätt i, men jag kan inte hjälpa att tänka så ändå. Är det någon här som varit i samma situation?

I övrigt är det helt perfekt för oss att skaffa barn nu då vi har en lägenhet (letar hus) och en stabil ekonomi.

• Svar på tråden Skaffa barn nu trotts nytt jobb till våren?
  • Kerubmamman

Om det är provanställning skulle jag ta det lugnt ett tag till.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Snurran93

Tack för svar! Nej ingen provanställning, är redan fastanställd i företaget, kommer bara att byta avdelning för att testa på något nytt ????

• Snurran93

Tack för svar! Nej ingen provanställning, är redan fastanställd i företaget, kommer bara att byta avdelning för att testa på något nytt

• ALM82

Jag skulle helt klart ta nya jobbet och försöka skaffa barn. 
    Även om du skulle ha extrem tur och bli gravid på första försöket så hinner du ju jobba ett tag även om nya jobbet börjar i mars :)

• nirakanna2

Ingen behöver ju veta att ni precis började försöka om det tar sig snabbt. Du kan ju tex utan att ljuga säga att du längtat länge

• mockingbird

Om du har fast anställning så riskerar du inte att bli av med anställningen samband med graviditeten iallafall, så ditt jobb väntar ju tills du kommer tillbaka. Så jag tycker du ska strunta i jobbet och gå efter eran livssituation, om det passar sig nu så kör. Som de andra skrev, det kan ju ändå ta ett bra tag om det vill sig innan du blir gravid.

Svar på tråden Skaffa barn nu trotts nytt jobb till våren?