• Alina94

Gravid med negatift test

Jag har en dotter på 6 månader, under graviditeten hade jag foglossning som var fruktansvärd.. så gick upp ca 30 kg i vikt, tog 2,5 mån innan den släppte. Har inte gått ner speciellt mycket i vikt och jag har förstått att om du har över +5 i bmi behöver g-test inte visa alls under graviditeten(?) Jag har nu sedan nästan 3 månader tillbaka vart illamående till och från, hafft extrema humörsvängningar(har i vanliga fall inte ens humörsvängningar vid mens) , huvudvärk, kännt sedan 2 v tillbaka kännt dem där "fisk fene sprattlet" som jag kännde med dottern.. (kan ju även vara gaser). Har seda 1v tillbaka börjat få ont runt höften och så när jag står länge och ligger på en sida. Även börjat bli gasig..

Det underliga är att jag tagit 4 tester för ca 2 veckor sedan. ALLA neggativa.. jag ringde till mödra rådgivningen där jag berättade mina symptom.. sade att jag har högt bmi. Och att jag ville boka en tid till dem, då sa dem bara åt mig att ta et nytt test om 1 v, så jag tog ett digitalt g-test idag. och det vr neggatift igen..

1 månad efter min dotter föddes så fick jag min mens. Den 15 , nästa månad hade jag också 15e, månaden efter det med.. sedn blev mensen ojämn, fick den 22, 11, och nu denna månad har jag inte alls hafft mens ännu :o

Så är jag gravid eller inte? Kan de va så att jag redan är i 3dje månaden? Kan inte längre dra in magen och gått upp lite i vikt igen :s

Tänkte ringa till mödrarådgivningen igen imorgon

• Svar på tråden Gravid med negatift test
  • sosso98

Om testerna visar negativt så är du inte gravid. Ammar du ditt barn?

• Kurlie

Test visar väl inte negativt så länge även om man är låghormonare? Kanske skengravid?

• Alina94

Nej, inte ammat sedan hon var ca 3 månader, men om jag inte är gravid vad beror alla symptomen på?

• Alina94
    Kurlie skrev 2017-11-27 17:12:55 följande:

Test visar väl inte negativt så länge även om man är låghormonare? Kanske skengravid?

Kanske det :o men blir så förvirrad av allt, speciellt när jag läst att vissa har mens under hela graviditeten och även att man kan ha neggativa test :/
  • sosso98
    Alina94 skrev 2017-11-27 17:16:48 följande:

Kanske det :o men blir så förvirrad av allt, speciellt när jag läst att vissa har mens under hela graviditeten och även att man kan ha neggativa test :/

Vart har du läst det? Kan du lànka tråden. Har aldrig hört att man kan gå en hel graviditet utan att det visar posetivt. Tror mer det sitter i huvudet och att du möjligtvis är skengravid
  • dagg88

Hej!

Jag tror inte du är gravid om testerna visar negativt. Det är nyligt du fått barn och kroppen kan bli lite märklig efter graviditet och förlossning.

Att mensen uteblir eller är konstig kan ju bero på din övervikt. Övervikt påverkar väldigt mycket i kroppen.

• EpicNurse

Skulle man vara så långt gången att man känner rörelser i livmodern så har man positivt test.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Delilah2001

Förstår inte riktigt.. Om man har över "+5" i bmi, så kan graviditetstest visa fel?

Fisksprattlet, som känns precis som fosterrörelser har jag haft efter alla tre graviditeter. Just det är normalt och väldigt vanligt.

• Alina94

Okej tack så mycket för alla svar! Måste vara så att jag inbillar mig bara!

• Jdbdbfbf

Foglossning kan sitta i upp till ett år efter graviditeten, och sprattlet i magen kan hålla i sig under många år. Sprattlet är tarmarna som lägger sig på plats i buken igen.

Vad gäller din oregelbundna mens, så har du ju svaret i sim fråga. Du är överviktig vilket förmodligen orsakar denna rubbning, sen är det inte heller ovanligt med ett annat ?mens-mönster? efter att man har fått barn.

Så Ne, tror inte du är gravid om testen är negativa.

Svar på tråden Gravid med negatift test