För oss som fått nog av ADHD-medicin
Hej Familjelivskamrater!
Jag har har haft problematik med min adhd så länge jag kan minnas.
Jag zoomar ut när folk pratar (fruktansvärt vid föreläsningar), jäspar och blir brutalt trött när jag blir ostimulerad. Jag har svårt att slutföra uppgifter, men älskar att dra på mig själv nya projekt. Jag känner en inre stress i hjärtat och har haft problematik med ångest, nervositet och depression.
Jag är så jävla less på några utav dom problemen jag lever med varje dag.
Jag fick nu senast Elvanse 30mg utskrivet av min läkare, för att testa.
Men jag åt den i två dagar. Jag blev helt euforisk av den, min impulsivitetskontroll var helt obefintlig. Jag skakade som en gammel parkinsson gubbe, tappade helt aptitet och åt nästan ingenting. Jag blev superspeedad, men fett fokuserad.
Hur som haver - jag har testat retalin, concerta och annan skit och ingenting verkar fungera på mitt trötta huvud.
Med allt detta sagt, så startade jag denna tråden för att jag tycker fan åt helvete med medicinen. Åt helvete med att gå och knapra piller, som ändå leder till en alldeles för tidig död...
Jag har lite tips och tricks på hur min "problematik", speciellt ångest och deppressionen har blivit avsevärt bättre och tänkte dela den här. Och det är hela idén, i denna tråden delar vi strategier och tips på hur man kan bli mer funktionell, fast helt utan medicinering!
Träning och kost har ni säkert hört 140 miljoner gånger innan - men det har fan fungerat bra på mig. Jag tränar och framförallt äter slaviskt.
Jag håller mig borta från veteprodukter och socker, för att hålla en jämnare energibalans.
Jag väljer bra kolhydratskällor, och äter mycket grönsaker. Kosten om något har hjälpt mig!
Jag tränar stenhårt på gym - för om jag inte gör det så blir jag dum i huvudet. Viktigt att tillägga där är att jag går på bandet i uppförsbacke för att draina sönder mig själv på energi, 3 ggr i veckan. Också bra för skallen.
Försöker meditera varje dag, och jag blir bättre och bättre. Ibland svävar man iväg och tänker på all möjlig skit, och kommer man bara på sig själv där, så kan man snart hitta lugnet igen.
374 miljarder tecken senare, så förstår jag ju att hela det segmentet av människor jag vill få råd och tips av har ju slutat läsa denna jävla tråden för längesedan....för ni har väl tröttnat och hittat någon snabbare länk ^^
Till er som ändå tappert tog er igenom den, kom nu med tips och tricks på hur man kan få en bättre vardag och kanske kontrollera sin impuls, utan piller.
//J