Emmens skrev 2017-12-05 17:59:00 följande:
Kan uppdatera har provat lite olika foundation nu.
Den Lancome hydrazen BB cream var väldigt bra gällande torrhet, däremot täckte den inte så mycket (är ju BB cream) och den var lite för glansig för min smak men annars jättebra för min torra hud.
Id mineralfoundation var för torr för mig och la sig som kakor och i linjer, såg mer rynkig ut. Så den funka inte.
Provade också maybeline fit me som du använde TS förut och den funkade bäst på min hy. Blev pyttelite torrt på kinder men den funka bäst ändå. Varför ville du byta den, var det att du ville ha en renare produkt?
Hade både ansiktskräm samt fuktmask m.m. innan jag provade dessa.
Träffade en hudterapeut idag som också sa att om man har känslig hy så ska man undvika syror och för stark peeling, att huden kan reagera mycket på det. Så kan vara det med din ansiktsrutin eftersom det innehåller sån bha syra? Men vet inte om du har känslig hy. Sen att man ska använda få milda produkter.
Ja precis maybeline fit me slutade jag med för jag ville ha något lite renare, men den blir snygg på! Sen tyckte jag inte jag hittade en tillräckligt bra nyans för min hud.. hade en lite mörkare när det var sommar (om jag behövde foundation då) och precis efter sommaren och den trivdes jag med.
Ja min hy är känslig och torr, men har haft oturen att fått hormonella finnar nu runt käken/hakan! :/ så därför använder jag den med bha syra från paulas choice då den ska funka för alla hudtyper och vara skonsam för känslig hy! Sen har jag återfuktade krämen för torr hy :)
Så mina finnar har redan försvunnit och jag är faktiskt inte alls torr!! Så super nöjd, så kommer bara köra peelingen med syran vid få tillfällen nu. :)
Blandade också ut min foundation med återfuktande kräm idag och det blev lite bättre faktiskt!
Den Jane iredale tror jag ska finnas i kicks butik!! Tänkte själv ta mig dit nu någon dag och testa, för känns lite dyr att bara beställa hem när man inte vet färgen osv..
Förresten har du/ni någon erfarenhet av hur transparent puder funkar över? Funkar det bra på torr hy? :)