• Salkin

Vad hönder med mig?

Hej!

Inte skrivit här på ett tag. Lider av GAD och OCD.. Är skit rädd för att få en psykos. Har varit rädd att få en psykos det senaste året. Läst att de med psykos isolerar sig.. Efter det blev jag rädd att jag började isolera mig eftersom jag tog en paus från skolan eftersom min ångest orsakade sömnproblem.. Slutade också umgås med mina kompisar eftersom de håller på med droger O skit. Men nu idag när jag skulle gå ut med mina kompisar fick jag typ overklighetskänslor, fick typ ångest av att gå ut ..allt känns typ skrämmande.. Vet att inget farligt kommer hända eller nåt. Får bara ångest.. Har konstiga tankar också precis såna som de med psykos har.. Läst om dem innan också kanske det som triggade tankarna.. pratat med psykolog några veckor nu hon säger att det är inget allvarligt fel på mig utan att jag är bara väldigt orolig av mig..

Vad tror ni håller jag på bli galen?

• Svar på tråden Vad hönder med mig?
  • Mortiscia

Varför skulle du få en psykos?? Jag håller helt med din psykolog, detta hör till din ångest.

• Salkin
    Mortiscia skrev 2017-12-02 18:48:10 följande:

Varför skulle du få en psykos?? Jag håller helt med din psykolog, detta hör till din ångest.

hej vet inte...började med att jag började tänka massa konstiga tankar. Blev rädd att jag skulle börja agera på dem och typ bli helt paranoid men aldrig agerat på de. Är bara så rädd att tappa kontrollen och bli galen :(. annars än det har jag alltid varit frisk psykiskt, duktig i skolan men alltid överdrivet orolig

Tack för ditt svar

• Milkway

Nä tyvärr TS du är bara en vanlig person som har mycket oroliga tankar som alla andra miljoner som överanalyserar det de tänker.

Ingen psykos. Ingen större fara med någonting alls.

• Salkin
    Milkway skrev 2017-12-02 22:08:52 följande:

Nä tyvärr TS du är bara en vanlig person som har mycket oroliga tankar som alla andra miljoner som överanalyserar det de tänker.

Ingen psykos. Ingen större fara med någonting alls.

tack <3
Svar på tråden Vad hönder med mig?