nyfödd som inte äter som hon skall ..
Hej ,Då både jag och sambon börja blir frustrerade på sjukvården och även BVC så hoppas jag att ni kanske har något råd som kan funka ..
Vi har en dotter på 1 månad ihop , vårt första barn , för oss båda ..
Hon har sen dag sju haft problem med förstoppning och vi har varit inne på barnakuten för det 3 gånger på 5 dagar, där dem "tömt" henne ..
Vi har fått rådet att prova NAN sensetive , vilket funkade i 3 dagar innan det blev samma fenomen med hård i magen , skrikig osv .. det var då vi provade med Althera och den ville hon inte alls ha.. så vi gick tillbaka till NANen och började samtidigt med lactulos .. vilket också funkade ett par dagar..
Tills hon började reagera på lactulosen och skrek för det.. det var då vi hamnade på barnakuten...
Då fick vi en burk neocate viket hon älskade och funkade fint med lactulos, miniform och sempers magdroppar.. vi har kört på detta i 3-4 dagar men nu har detta också slutat funka ..
Nu sover hon oroligt om hon ens sover, skriker väldigt mycket och länge , ont i magen/rygg av förstoppning och "drömmer" väldigt mycket (rör sig och väldigt lätt väckt).
Hon blir inte mätt av neocaten tycker vi och hon somnar inte längre efter maten utan man får nästan tvinga henne till att sova..
Vi behöver tömma henna ca 2 gånger om dagen av förstoppningen då hon skriker tills hon är röd av smärta .. hon försöker krysta men det går inte , ibland händer det faktiskt att det finns en kladd i blöjan men det är kanske vart tredje dag eller så ...
Hon äter väldigt oroligt då hon äter ca 60 ml var annan timme istället för 120ml var fjärde som hon gjorde innan..
Som det är nu har jag sovit 4 timmar på 4 dagar då jag fått vara uppe på nätterna, det här börjar ta både på mitt och sambon temperament & vårat förhållande(hon har kort stubin och jag är även rädd för att hon skall hamna i förlossnings depression...
så nu är min förhoppning att någon har något tips ?..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-02 22:08
glömde att skriva ... Hon finner ingen ro överhuvudtaget , gäspar som sutton och ögonen går i kors .. men vägrar sova ..
när hon skriker , vilket sker ofta så kvittar det nästan vad vi gör , för inget funkar ..