• Jhvk

Bh tonåring

Hejsan, min dotter på 12 år tjatar om att vilja ha bh och bikini med kupor, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Bh tonåring
  • EpicNurse

Vad menar du?

Säger som ovanstående: gå till en klädbutik och låt henne prova ut något som passar.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Fjäril kär

Har hon behov av det så köp givetvis.

Det är viktigt med en bra bh i puberteten för att slippa ryggvärk,dålig hålllning och pinsamma "tuttchocker"

• sextiotalist
    Fjäril kär skrev 2017-12-03 21:55:17 följande:

Har hon behov av det så köp givetvis.

Det är viktigt med en bra bh i puberteten för att slippa ryggvärk,dålig hålllning och pinsamma "tuttchocker"

Och glöm inte smärtorna, att det kan göra jätteont, så mjukt mot de växande brösten och något som håller dessa på plats, så slipper de få ont.
    Att tillägga, det behövs knappt synas att brösten börja växa, det kan ändå göra ont
  • Stårschan

Du har två val:

1 - Följ med henne och handla några BH:ar.
    2 - Ge henne pengar så att hon kan åka och handla själv.

• Hi5

Vill hon det själv så är det väl bara att ordna det?

I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • erikaABC

Inte så konstigt att man vill ha en överdel under tröjan när man blir äldre.
    Följ med henne till affären och vägled henne.

• Stårschan
    erikaABC skrev 2017-12-04 11:24:17 följande:

Inte så konstigt att man vill ha en överdel under tröjan när man blir äldre.
    Följ med henne till affären och vägled henne.

Men jag får i och för sig känslan av att TS är pappan, och då är det kanske inte så lätt att vägleda.
  • carlssonanna
    Stårschan skrev 2017-12-04 11:47:43 följande:
    Men jag får i och för sig känslan av att TS är pappan, och då är det kanske inte så lätt att vägleda.
    Är det du som är pappan så ge henne pengar så får hon åka o handla med en kompis.
  • Stårschan
    carlssonanna skrev 2017-12-04 22:30:54 följande:
    Är det du som är pappan så ge henne pengar så får hon åka o handla med en kompis.
    Eh, nej, jag är verkligen inte pappan till barnet som TS skriver om. Nu hade du nog lite otur när du valde vem du skulle citera.
  • carlssonanna
    Stårschan skrev 2017-12-05 08:00:50 följande:
    Eh, nej, jag är verkligen inte pappan till barnet som TS skriver om. Nu hade du nog lite otur när du valde vem du skulle citera.
    Jo såg att det blev fel..
    Säg som alla andra. Har hon börjat få bröst så behöver hon en BH.
    Är du mamman följer du med henne, är du pappan ger du henne pengar så hon kan åka o handla med en kompis.
Svar på tråden Bh tonåring