• Mamma956432

    6 veckors bebis kommer inte till ro

    Har en 6 veckors bebis som ammar bra på dagen och på natten. Hon blir nöjd och går upp i vikt som hon ska. Men på kvällarna är det verkligen maraton-amning och kommer aldrig till ro. Det är såklart jobbigt och funderar på att ge lite ersättning för att hon ska bli nöjd och somna djupare för natten. Vad ska jag göra tycker ni? E detta normalt?

  • Svar på tråden 6 veckors bebis kommer inte till ro
  • Marit86

    Jag gjorde det. Gav en liten flaska på kvällen, ammade före. Tänkte att hon var hungrig. Funkade bra för oss, men ibland blev det istället för mycket så allt kom upp nu efteråt förstår jag att det måste inte vara pga hunger, utan de kan även snutta ihärdigt och vara oroliga och gnälliga för att de har lite magont. Gå omkring med bärsele funkade bra! Samt testa byta d- dropparna mot vattenlösliga istället för de med olja.

  • Snuttis2

    Fullt normalt o vanligt med kvällsoro , min son är fyra månader o han beter sig fortfarande så i perioder. De har ett otroligt behov av trygghet o närhet ibörjan o tuttandet ger ju det. Sen kommer bebisen med jämna mellanrum att vilja öka din mjölk produktion inför nästa tillväxt period o då snuttar de konstant under några dagar till veckor. Tycker inte du ska börja blanda in ersättning så länge barnet går upp i vikt o bvc är nöjda. Kan finnas risk att bebisen får mer ont i magen av att byta runt , sen kräver tutte, flaska o napp olika sugteknik av barnet vilket också gör att man ska vara lite försiktig med att växla medan bebisen är liten!

  • Snuttis2

    Fullt normalt o vanligt med kvällsoro , min son är fyra månader o han beter sig fortfarande så i perioder. De har ett otroligt behov av trygghet o närhet ibörjan o tuttandet ger ju det. Sen kommer bebisen med jämna mellanrum att vilja öka din mjölk produktion inför nästa tillväxt period o då snuttar de konstant under några dagar till veckor. Tycker inte du ska börja blanda in ersättning så länge barnet går upp i vikt o bvc är nöjda. Kan finnas risk att bebisen får mer ont i magen av att byta runt , sen kräver tutte, flaska o napp olika sugteknik av barnet vilket också gör att man ska vara lite försiktig med att växla medan bebisen är liten!

Svar på tråden 6 veckors bebis kommer inte till ro