• Anonym (Noll sexlust)

Snälla hjälp..

Jag är gravid i vecka 29 och har INGEN sexlust..

Det har gått så långt nu att mitt förhållande med pappan knakar som tusan..

Jag tycker jag försökt allt, tom kollat på porr för att försöka få igång någon känsla kanske men det går inte..

Jag vill ju såklart ha sex med honom men ingenting händer i den delen av kroppen så att säga..

Hur ska jag göra?! Någon som haft detta problem men lyckats på något sätt fått hjälp?

?Hjälper? ju såklart honom att komma men det räcker inte riktigt..

Jag mår så dåligt över detta och bara gråter hela tiden, känner mig som världens sämsta flickvän..

• Svar på tråden Snälla hjälp..
  • Anonym (dad)

Kan tycka att din partner bör förstå med tanke på tillståndet, eller? Lust eller rättare sagt lust i samband med graviditet är tyvärr inget som går att köpa på burk. Du tar ju hand om din partner menar jag, vad mer kan du göra just nu? Även om du själv tycker det är tråkigt.  

• Anonym (.)

Be han prata med andra killar som har barn, om han inte själv fattar att det blir något år med kasst sexliv i samband med att man skaffar barn. Det måste han fatta.

Det är inget fel på dig.

• Anonym (Roxan)

Om hela förhållandet knakar av några månader utan sex ska ni nog stålsätta er och prata prata prata för att förbereda er för småbarnsåren

• Anonym (....)

Det fullt normalt att inte vilja ha sex när man är gravid, precis som det fullt normalt att vilja ha sex hela tiden. Alla är olika!

• Anonym (Pappa)

Som alltid i sådana här trådar..
    Prata prata prata. Kan ni inte kommunicera blir det bara sämre.

Om han får veta att du verkligen skulle vilja men inte kan just nu hjälper även honom att kontrollera sitt behov. Iallafall om han har någon som helst omtanke om dig.

Lusten kan komma tillbaka när som helst.. eller inte, småbarnsåren kan vara jobbiga.

Skulle det fortsätta vara problem så finns det faktiskt hjälp att få om man är envis och verkligen vill ha igång det igen. Alla gynekologer tar inte bristande sexlust på allvar så man kan få tjata lite.

• Anonym (Kvinna37)
    Anonym (Noll sexlust) skrev 2017-12-04 10:23:35 följande:

Jag är gravid i vecka 29 och har INGEN sexlust..

Det har gått så långt nu att mitt förhållande med pappan knakar som tusan..

Jag tycker jag försökt allt, tom kollat på porr för att försöka få igång någon känsla kanske men det går inte..

Jag vill ju såklart ha sex med honom men ingenting händer i den delen av kroppen så att säga..

Hur ska jag göra?! Någon som haft detta problem men lyckats på något sätt fått hjälp?

?Hjälper? ju såklart honom att komma men det räcker inte riktigt..

Jag mår så dåligt över detta och bara gråter hela tiden, känner mig som världens sämsta flickvän..

Du ska slappna av. Det är fullständigt normalt att få förändrad sexlust under graviditeten och även ett bra tag efteråt. Vems fel är det att det knakar? Är det han som lägger orimliga krav på dig eller är det du själv som skuldbelägger dig? Oavsett vem så är det bara att acceptera läget!
Svar på tråden Snälla hjälp..