• Vickisens

Kan det vara grav?..

Hur vanligt att man visar negativt när man testar ca en vecka efter förväntad mens? Testade negativt den tiden (vilket nu är tre veckor sen), haft mensvärk konstant efter det, inklusive extrem trötthet, huvudvärk och hunger, men som kan förklaras med järnbrist som bör ha uppkommit precis vid denna tiden som jag nu fått järntabletter mot. Jag har inte andra symptom. Mensen varade i en dag, aldrig hänt förut, liknade på alla sätt en nidblödning, var mest som spotting.

Som sagt. Hur vanligt med negativa test veckan efter mensen ska komma? Använde mig av apotekets egna billigaste, men det borde väl fungera lika bra som vilket annat som helst eller?

• Svar på tråden Kan det vara grav?..
  • Mia86a

Kan inte svara på hur vanligt det är men jag själv plussade på BIM+8, var negativt fram till dess. Med dina symtom skulle jag testat igen nu efrersom det gått ytterligare några veckor.

• Vickisens

Hmm okej, tack! :) Hade du testat dig innan det med? Har mest trott att det är järnbristen som gjort att jag känner mig sån, men förklarar ju inte mensverken eller spottingen.. väntar ett par dagar till för att se ifall mens nr två kommer igång.. någon mer som har erfarenhet? :)

• Mia86a
    Vickisens skrev 2017-12-04 21:30:34 följande:

Hmm okej, tack! :) Hade du testat dig innan det med? Har mest trott att det är järnbristen som gjort att jag känner mig sån, men förklarar ju inte mensverken eller spottingen.. väntar ett par dagar till för att se ifall mens nr två kommer igång.. någon mer som har erfarenhet? :)

Ja, jag testade negativt alla dagar fram till det. Och järnbrist är också någonting som drabbar mig när jag är gravid så tycker absolut du ska testa igen.
Svar på tråden Kan det vara grav?..