• popcornet90

Introvert pojkvän sen 5 år

Hej!

Har för tillfället en introvert pojkvän så han behöver mycket egen tid, inget jag stör mig på men han har inte ork till nåt....

Jag har hjälpt honom så otroligt mycket under de här 5 åren. Fick nästintill ångestattacker om han skulle kolla upp nåt på datorn ex kolla in jobb, lgh, etc. Fixat in honom på ubildning, letat upp jobb åt honom, som han sen fick . Då tog han första jobbet han fick utan eftertanke - det blev ca 2,5 h bort.

Men nu när han har flyttat pga jobb så orkar han inte ens beställa tågbiljetter för det är för mycket människor, vilket drar på han energi eller hur man ska säga. Jag förstår att han blir ensam och saknar mig men man måste väl ha ett eget "driv"? Hade hoppats att han fick ett jobb att han fick lite mer energi och vill göra saker.

Tankarna rör runt i skallen..... Funderar på om det inte kommer att funka men mår så dåligt av tanken för han har typ ingen annan än mig.

...En sak i taget...
  • Svar på tråden Introvert pojkvän sen 5 år
  • Trängtar efter dig

Det första som ploppar upp i min skalle är att han kanske kan hålla utkik efter jobb närmre din stad, alternativt tvärtom.

• rursvik

Fint att du är en person med stort hjärta, verkligen. Men du måste tänka på DIG själv. Låter inte som att detta är/blir bra för dig om inte din pojkvän får hjälp med sin håglöshet. Hur ser du en framtid med honom, ansvar för barn, gemensamt hushåll mm? Hur tror du det blir? Med ngn som mest tar energi från dig, svårt att se att det är bra.

Svar på tråden Introvert pojkvän sen 5 år