• Sandrajac

Någon som känner som jag?

Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårat första barn. Är i vecka 5+6. Men nu till min största oro...jag känner mig inte så speciellt gravid. Har fått lite större bröst och dem ömmar lite och är lite mera kissnödig. Men inga andra tecken. Nu är jag jätte orolig att de inte ska finnas något foster eller att något är fel. Är jätte orolig och skulle bara vilja få de bekräftat att de verkligen finns något där inne. Ska på första mötet om alkohol osv om 1 vecka. Ska man ta upp denna oro då och fråga om man kan få göra ett UL för att lugna ner mig? Någon som är eller varit lika orolig som jag...hur gör/gjorde ni för att handskas med denna oro?

• Svar på tråden Någon som känner som jag?
  • Kurlie

Tror det är väldigt vanligt att känna sådär. Jag har gjort det under alla mina graviditeter. Tycker absolut du ska be om ett ultraljud, dock längre fram då det oftast är svårt att se något så tidigt. 

• Fiffigtnamn

Grattis till tillökningen! Skrattande

Första veckorna i min graviditet kände jag inte av värst mycket heller. Det är väldigt individuellt. Men prata absolut med din BM när du ska dit. 

När du är i denna vecka är det extremt tidigt för ett ultraljud, så jag skulle rekommendera att avvakta lite med ultraljud. Jag gjorde mitt första ultraljud i vecka 9. 

Försök att slappna av och var glad att du mår bra än så länge! 

Lycka till!  

• Ansku

Vissa har inga symptom alls, eller väldigt lite. Det är väldigt individuellt men behöver absolut inte betyda något dåligt. Men prata med bm om du är orolig. :) Grattiskramar!!

• Maariiiaah

Hej! Jag känner precis samma! Men vad jag kan läsa mig till och vad barnmorskan sa när jag ringde var att det är väldigt individuellt :)

Jag har bokat in ett ul i v 8+ Och det är mitt tips:)

Kram

• As86

Hej och välkommen in i moderskapet (ja, redan nu). Från plus startar den härliga oron över än det ens och än det andra. Jag har känt precis samma i båda mina graviditeter. Fick snällt vänta på symptom nästan halva graviditeten. Första gången fick jag hållas till rul i V 20 innan jag fick bekräftelse och andra gången i v 11 kub. Kom ihåg att alla inte får ömma bröst och illamående. Jag har mått bättre än någonsin i mina graviditeter och har nu 2 fina barn (3 år och 16 dagar) :)

Grattis och lycka till på resan. :)

Svar på tråden Någon som känner som jag?