• Madharry

Hur väljer ni att berätta dör vänner och familj??

Hej!

Jag och sambon har bestämt oss för att köra oskyddat nu. På söndag är det egentligen dags för mens och då får vi se om jag plussar eller inte. Känns verkligen som att jag är gravid! Har känt symptom sen dag ett men man vet aldrig om man inbillar sig.

Jag vet att jag är lite i framtiden nu, men hur har KI valt attt berätta för vänner och familj? På något kul sätt kanske? Någon rolig bild? Eller bara ett sms? Hade varit roligt med lite inspo. Vårt första barn isåfall och vi har varit tsm i 9 år så frågan har onekligen dykt upp ett Par gånger innan.

Om det blir plus är det Bf i augusti!! ???????? Kram på er!

• Svar på tråden Hur väljer ni att berätta dör vänner och familj??
  • IceJava
    Mittiprick skrev 2017-12-09 11:11:26 följande:

Ok, news flash! Det är helt omöjligt att känna av när spermien absorberas av ägget eftersom ingen kropparna har varken känsel eller någon fysisk sammankoppling med kvinnan. Så vad du, eller andra hittepåare här på familjeliv tror är helt irrelevant.

Däremot kan man ibland känna Implantationen, när det befruktade ägget fäster i livmodern ca 1 vecka efter Befruktningen.

Sen finns det inget som heter molNande värk. Det heter molande.

Och mitt inlägg vad varken positivt eller negativt. Det var informativt och faktamässigt. Bara för att man inte skriver ååh hoppas, hoppas! Ta ett test imorgon! Styrkekramar och blablabla så betyder det inte att man är negativ.

Nä man känner inte att spermien absorberas av ägget, det man känner är att livmodern börjar växa, som den gör från dag ett.

Ditt inlägg kanske inte är negativ men däremot rätt otrevligt.
  • Pigall
    IceJava skrev 2017-12-09 11:24:38 följande:

Nä man känner inte att spermien absorberas av ägget, det man känner är att livmodern börjar växa, som den gör från dag ett.

Ditt inlägg kanske inte är negativ men däremot rätt otrevligt.

Detta är också en vanlig "halvsanning". Livmodern börjar växa direkt efter att ägget har fäst mellan 6-11 dagar efter befruktningen på ett ungefär. Innan det vet kroppen inte om att den är gravid.

Självklart kan ts vara gravid och det hoppas vi ju på men man ska vara beredd på att det oftast inte sker på första försöket och att kroppen ofta spelar en en massa spratt när man så gärna vill bli gravid. Men chansen finns ju så jag hoppas hon får möjlighet att berätta för närstående om cirka 10 veckor:)
  • Mjautass

Hej!

Jag plussade för ett par dagar sedan, första barnet för mig :) jag brukar ha ont i brösten innan mens och mycket mensvärk men skillnaden denna gången var att det gjorde mer ont i brösten och min kroppstemperatur var förhöjd längre än vanligt, påstår sambon i alla fall ;) vi har försökt sedan mars i år så nu äntligen blev det ett plus! Fick även en nidblödning en vecka efter ägglossning.

Hoppas det går bra för dig med! Om allt går väl får vi en liten i mitten av augusti ??

• Madharry
    Mittiprick skrev 2017-12-09 11:11:26 följande:

Ok, news flash! Det är helt omöjligt att känna av när spermien absorberas av ägget eftersom ingen kropparna har varken känsel eller någon fysisk sammankoppling med kvinnan. Så vad du, eller andra hittepåare här på familjeliv tror är helt irrelevant.

Däremot kan man ibland känna Implantationen, när det befruktade ägget fäster i livmodern ca 1 vecka efter Befruktningen.

Sen finns det inget som heter molNande värk. Det heter molande.

Och mitt inlägg vad varken positivt eller negativt. Det var informativt och faktamässigt. Bara för att man inte skriver ååh hoppas, hoppas! Ta ett test imorgon! Styrkekramar och blablabla så betyder det inte att man är negativ.

Okej. Jag är inte expert. 29 år och helt ny på banan när det gäller skaffa unge. Men JAG STAVADE FEL. Tack för din ljuva upplysning. Mensvärk har jag haft i en del år nu och jag vet att det inte är det som jag känt.

Oavsett vad du vill ha fram så känner min kropp och mage att något är på gång.

Håll dig gärna ifrån min tråd då du inte ens någonstans har med min huvudfråga att göra. Tack å hej
  • Mittiprick
    Madharry skrev 2017-12-09 22:25:39 följande:

Okej. Jag är inte expert. 29 år och helt ny på banan när det gäller skaffa unge. Men JAG STAVADE FEL. Tack för din ljuva upplysning. Mensvärk har jag haft i en del år nu och jag vet att det inte är det som jag känt.

Oavsett vad du vill ha fram så känner min kropp och mage att något är på gång.

Håll dig gärna ifrån min tråd då du inte ens någonstans har med min huvudfråga att göra. Tack å hej

Ja det är bara att vänta och se!
  • Pigall
    Madharry skrev 2017-12-10 10:19:05 följande:

Mensen är sen och ett plus har jag fått.

Åh grattis! Har du fått några bra ideer då?
  • IceJava
    Madharry skrev 2017-12-10 10:19:05 följande:

Mensen är sen och ett plus har jag fått.

Åå Grattis!!! :D
  • Madharry

Tack!! Nej jag funderar hela tiden. Har googlat lite bilder med babusjkor att ställa bredvid mina. Men tycker det är svårt att finna coola sneakers på nätet i så små storlekar. Tips på det någon? Coola babykläder i Nike, adidas, gant , ralph lauren tex?

• IceJava
    Madharry skrev 2017-12-10 20:17:24 följande:

Tack!! Nej jag funderar hela tiden. Har googlat lite bilder med babusjkor att ställa bredvid mina. Men tycker det är svårt att finna coola sneakers på nätet i så små storlekar. Tips på det någon? Coola babykläder i Nike, adidas, gant , ralph lauren tex?

Jadu, jag har tyvärr inga bra förslag, det jag hade tänkt var att köpa en mugg till blivande farfar (han är i stort behov utav en) men nu har redan min sambo skvallrat (innan vi var helt säkra själv, tog ett test i morse och plussadet :D )

Men jag funderar hur jag ska berätta för min mamma och pappa, kanske en stickning till mamma, hon älskar sånt, men vi får se :)

• nervöstjej96
    Madharry skrev 2017-12-08 23:03:56 följande:

Hej!

Jag och sambon har bestämt oss för att köra oskyddat nu. På söndag är det egentligen dags för mens och då får vi se om jag plussar eller inte. Känns verkligen som att jag är gravid! Har känt symptom sen dag ett men man vet aldrig om man inbillar sig.

Jag vet att jag är lite i framtiden nu, men hur har KI valt attt berätta för vänner och familj? På något kul sätt kanske? Någon rolig bild? Eller bara ett sms? Hade varit roligt med lite inspo. Vårt första barn isåfall och vi har varit tsm i 9 år så frågan har onekligen dykt upp ett Par gånger innan.

Om det blir plus är det Bf i augusti!! ???????? Kram på er!

Grattis till dig! ????????
    Tråkigt att de finns så negativa personer här på FL!!!

Men jag är i v9 nu och min sambo och jag tänkte berätta efter nyår, då vi har vårat första UL. Så vi tänkte kopiera UL bilderna o sedan lägga en bild i ett litet paket med en napp och en body med en passande text till var o en person tex "världens bästa mormor" till paketet till min mamma.. Osv osv ??
  • Mittiprick
    nervöstjej96 skrev 2017-12-19 16:15:52 följande:

Grattis till dig! ????????

Tråkigt att de finns så negativa personer här på FL!!!

Men jag är i v9 nu och min sambo och jag tänkte berätta efter nyår, då vi har vårat första UL. Så vi tänkte kopiera UL bilderna o sedan lägga en bild i ett litet paket med en napp och en body med en passande text till var o en person tex "världens bästa mormor" till paketet till min mamma.. Osv osv ??

Men vadå... så ni ska ge bort bebiskläder och nappar till vuxna människor som inte ska få barn? Är det inte lämpligare med något dom kan använda typ en tröja eller liknande.
  • Iowhannah

När vi väntade första så berättade vi genom att ge samtliga mor- och farföräldrar varsin mugg med texten Världens bästa mormor/farmor/morfar och en kopia på ultraljudsbilden.

Den här gången så vet både min mamma och min svärmor redan, min pappa och hans fru kommer få (låna) en pyjamas i storlek 50, tillsammans med en lapp med texten Hold on to this until July (min pappas fru är amerikanska, därav språket). Hade vi fått tid för UL innan jul så hade det blivit en UL-bild istället.

• Workingmom

Vi ska berätta på julafton. Syskonen får en docka i julkalendern, får se om de förstår hinten. Fostrets pappas, hans första barn, föräldrar får en kopp där det står världens bästa Farmor och Farfar.. ska bli spännande att se när polletten ramlar ner där.

Mina föräldrar och syskon mm. har hört de förr så de blir inget märkvärdigt. Dessutom har min mamma vetat från dag ett då jag jobbar med henne

• mrsLina

Mamma gav oss triss och bingolotto adventskalendrar.

Tänkte att jag skulle skrapa alla och slå in i ett paket. När hon öppnar och tar ut nitlotterna tänkte jag ha ett litet rim i botten som säger

Bingolotter och triss skrapade är, Vinst fanns visst icke där. lyckan kanske fortsätter med en annan lott, nu när vi äntligen får något smått?

Jag är helt värdelös på rim men mamma älskar det. Så vore roligt att överaska med det. Om någon ser en annan Finnish får ni väldigt gärna höra av er :):)

• IceJava
    mrsLina skrev 2017-12-19 23:31:33 följande:

Mamma gav oss triss och bingolotto adventskalendrar.

Tänkte att jag skulle skrapa alla och slå in i ett paket. När hon öppnar och tar ut nitlotterna tänkte jag ha ett litet rim i botten som säger

Bingolotter och triss skrapade är, Vinst fanns visst icke där. lyckan kanske fortsätter med en annan lott, nu när vi äntligen får något smått?

Jag är helt värdelös på rim men mamma älskar det. Så vore roligt att överaska med det. Om någon ser en annan Finnish får ni väldigt gärna höra av er :):)

Vad fyndigt, du är ju duktig på att rimma :D

Jag är däremot värdelös på det :P Tyckte det lät som en rolig idé att berätta :D

• BossHoss

Sa / skrev

Frugan var hemma från jobbet idag för hon är dålig så hon fick gå till läkaren. De sa att det inte var någon fara men att det först skulle gå över om nio månader

Svar på tråden Hur väljer ni att berätta dör vänner och familj??