• Anonym (Trötter)

Sover så dåligt sen jag började med Voxra

Haft Citalopram i ett par år men haft sexuella problem och magbesvär av dem. Tills slut bestämde jag mig för att byta. Husläkaren skrev ut Voxra. Ätit Voxra i ca 2 v och sover jättedåligt. Har överlappat med Voxran som jag skulle med Citalopramen. En vanlig biverkning av Voxra kan vara sömnsvårighet. Hoppas det är övergående? När kan man börja hoppas på en vändning tro? Nån som vet mer om detta? Jag försökte få en telefontid häromdagen med min husläkare för att få lugnande tabletter (har hjärtklappning av Voxran) men hon hade inte ens tid med 5 min. Jag får vänta till uppföljningstiden i slutet av dec. Jättedåligt tycker jag. Har iof sömntabletter men blir dåsig av dem. Trött på att känna mig som en zoombie.

• Svar på tråden Sover så dåligt sen jag började med Voxra
  • Mirre1978

Hej, jag har samma problem som dig och börjar bli trött och inte få sova en hel natt. Min läkare sa jag ska ge det 2 månader då brukar sömnbesvären försvinna. Jag är på dag  10 med voxra 150 . Skönt och få bolla med någon som går igenom som en själv

• Anonym (C)

När jag tog Voxra under några år så tog jag den alltid på morgonen och rekommenderar att ta den då.

Verkar vara mest naturligt då den minskade min hjärntrötthet.

Sen tog jag Lergigan eller Atarax 1h innan jag skulle sova för att sova hela natten men det var inte pga Voxra'n (fick göra så även innan Voxra'n) 

Om du inte redan tar den på morgonen så börja med det.

Sen kan du be läkaren skriva ut  Lergigan och/eller Atarax och testa om de hjälper för att sova, de är milda och har haft tur att det hjälpt mig.

• Anonym (Nja)
    Mirre1978 skrev 2025-12-12 08:43:38 följande:

Hej, jag har samma problem som dig och börjar bli trött och inte få sova en hel natt. Min läkare sa jag ska ge det 2 månader då brukar sömnbesvären försvinna. Jag är på dag  10 med voxra 150 . Skönt och få bolla med någon som går igenom som en själv

Finns väl tyvärr en risk att ts inte är så intresserad av att bolla ett problem hon hade för 8 år sen dock 😔 Men man kan ju hoppas att det finns andra som vill. 
Svar på tråden Sover så dåligt sen jag började med Voxra