Inte ett plus på 2 år! Någon som gjort IVF i annat land?
Hej,
då jag och min man inte blandar in vänner eller familj i vår barnlöshet kände jag att jag ville vända mig till människor i samma sits som jag kanske kan få lite råd ifrån.
Man känner sig ju lätt väldigt ensam när alla ens vänner skaffar både första och andra barnet och det går fort som attans för alla att bli gravida... Jag är 34 och min man är 34.
Vi har som rubriken lyder inte fått ett plus någonsin och försökt aktivt i två år, allt ser normalt ut hos båda förutom att jag har en äggledare som är lite trång. provat insemination med spruta och Letrozol för att stimulera ägglossningen (där det ändå inte är något problem). Funderar på IVF men är så trött på att bli besviken hela tiden och är rädd att jag ska bli deprimerad snart då jag känner mig så maktlös. Är det någon som åkt till något annat land för IVF? Då vi aldrig ens har fått ett plus tror jag inte att spermierna lyckas ta sig in i ägget och tänker att ICSI kanske är en bra idé. Någon som har råd?
Tack, börjar bli trött på att fortsätta låtsas som att jag mår bra och vi bara inte är 'redo' att skaffa barn än som alla i min närhet verkar tro...