• Rydén91

Undran och förtvivlad inte gravid?

Hej alla jag fick min mens 24 okt och sen slutade 3 nov och jag tog ur min p stav 10/11 hade samlag ofta i början under 3 veckors tid vart fundersam länge om ja kunde vart gravid då ja reagerade på starka lukter och stressen nu i lördags fick spy attacker men idag fick jag någon brun/röd blödning kan de vara mensen som kommit nu igen? Enligt flo appen är jag på menscykel 49 idag och då la jag in 24 nov slut 3 nov på appen. Kan ja haft otur nu att de inte blev något iaf?

Ja hade efterbörden några dagar efter jag tog ut min p stav 3-7 dagar ungefär hade kramper i livmodern efter detta slutade sen där efter har jag liksom inte haft någon blödning eller riktig mens. Vad kan det vara nu? Första gång jag och min man testar och gjorde ett graviditets test för 5 dagar sedan som var negativt skulle testat ev idag egentligen. Vad ska jag räkna denna blödning som?

• Svar på tråden Undran och förtvivlad inte gravid?
  • Rydén91
    MissKelli skrev 2017-12-11 10:13:03 följande:

Det låter som att mensen kommit igång nu efter uttaget. :)

Frågan är om man ska vara glad eller ledsen på samma gång. Men är hormonerna redan ställt om sig då tror du efter uttag av p staven? Kan de bli bättre försök denna gång tro?
  • MissKelli
    Rydén91 skrev 2017-12-11 10:38:45 följande:
    Frågan är om man ska vara glad eller ledsen på samma gång. Men är hormonerna redan ställt om sig då tror du efter uttag av p staven? Kan de bli bättre försök denna gång tro?
    Att bli gravid på första försöket är det inte så stor chans till, särskilt inte när man inte har någon aning om när ägglossning sker. Så klart förstår jag att man blir besviken varje månad det inte tar sig men i förhoppningsvis kan du se det positiva i att kroppen börjar att fungera som den ska. Om kroppen är helt återställd är svårt att veta, det kan ju ta ett tag! Men ja, det borde vara lättare denna gång i och med att du troligtvis har lättare att pricka ägglossningen. Ligg varannan dag efter mensen om ni orkar så kan ni inte missa den :)
  • Rydén91
    MissKelli skrev 2017-12-11 10:46:06 följande:

Att bli gravid på första försöket är det inte så stor chans till, särskilt inte när man inte har någon aning om när ägglossning sker. Så klart förstår jag att man blir besviken varje månad det inte tar sig men i förhoppningsvis kan du se det positiva i att kroppen börjar att fungera som den ska. Om kroppen är helt återställd är svårt att veta, det kan ju ta ett tag! Men ja, det borde vara lättare denna gång i och med att du troligtvis har lättare att pricka ägglossningen. Ligg varannan dag efter mensen om ni orkar så kan ni inte missa den :)

Nä de vet jag vart gravid en gång tidigare men allt slutade olyckligt(personliga skäl) den gången tog de 6 mån innan ja blev gravid efter p piller när jag hade det fick en gång ev ett missfall innan med kom en liten klump blod sen var de inget mer men va inte säker om de var missfall?

Men iaf jag räkna ju inte helt med att bli gravid så snabbt ändå blir så besviken om ja hoppas för mycket blev ledsen nu när mensen började. Denna gången använder jag flo appen skrev in tidigare blödning innan ja tog ut p staven och dens slut sen nu när den började igen aödrig använt app förut så ja kan inte allt de här ännu. I början efter uttag hade vi samlag 3 veckor rätt tätt faktiskt. Ja ska skriva ned allt nu när ja fått senna blödning så får vi hoppas att de kan ta sig så småning om.

Ja har även ägglossnings test hemma som ja kan testa efteråt för säkerhetens skull men aldrig använt sådant heller. Jag är väldigt ny med att förstå alls med menstration cykel m.m vad allt betyder har ju inte tänkt lika mycket på detta innan då ja haft preventivmedel sen 14 år förutom då 2010
Svar på tråden Undran och förtvivlad inte gravid?