2 1/2 månads bebis med magont?
Hej!
Min bebis är 2 månader o 2 veckor gammal. Första månaden var han en nöjd o glad bebis. Sen hände något. Han fick jättemycket gaser, ont i magen, svårt att komma till ro, aldrig nöjd, sov typ aldrig. Om han lyckades somna vaknade han efter 15-20min av dmhan pruttar o då märks de på han de gör ont.
Pratade då med bvc som sa jag skulle byta ersättning till babysemp lemoulac sensi pro. Funka inte det skulle jag prova mjölkfritt.
Gav de ett par dagar med lemoulacen och de blev som en ny bebis! Så nöjd och Glad!!
Men nu ca 2 veckor efter jag bytta till lemoulac är vi tillbaka på ruta 1 känns de som..
sover inte, allmänt missnöjd, mycket gaser o spänner sig o vrider o vänder om man försöker trösta.
Kan de vara så att lemoulacen bara funkade för ett kort tag och att de är mjölkfritt som gäller??
Tycker de verkar konstigt att han blir "bra" ca 2 veckor för att sedan börja om??
Önskar alla hjälp, råd och tankar kring vad ni tror?
Om man ger mjölkfritt, måste man fortsätta med de sen när de börjar med mat? Eller kan de vara att de är känsliga bara och inte laktos intolerant eller mjölkprotein allergiker?