• Mamman8

2 1/2 månads bebis med magont?

Hej!

Min bebis är 2 månader o 2 veckor gammal. Första månaden var han en nöjd o glad bebis. Sen hände något. Han fick jättemycket gaser, ont i magen, svårt att komma till ro, aldrig nöjd, sov typ aldrig. Om han lyckades somna vaknade han efter 15-20min av dmhan pruttar o då märks de på han de gör ont.

Pratade då med bvc som sa jag skulle byta ersättning till babysemp lemoulac sensi pro. Funka inte det skulle jag prova mjölkfritt.

Gav de ett par dagar med lemoulacen och de blev som en ny bebis! Så nöjd och Glad!!

Men nu ca 2 veckor efter jag bytta till lemoulac är vi tillbaka på ruta 1 känns de som..

sover inte, allmänt missnöjd, mycket gaser o spänner sig o vrider o vänder om man försöker trösta.

Kan de vara så att lemoulacen bara funkade för ett kort tag och att de är mjölkfritt som gäller??

Tycker de verkar konstigt att han blir "bra" ca 2 veckor för att sedan börja om??

Önskar alla hjälp, råd och tankar kring vad ni tror?

Om man ger mjölkfritt, måste man fortsätta med de sen när de börjar med mat? Eller kan de vara att de är känsliga bara och inte laktos intolerant eller mjölkprotein allergiker?

• Svar på tråden 2 1/2 månads bebis med magont?
  • Mandelskorpan

Låter som mjölkprotein, ja. Ofta är de små känsliga och det kan försvinna rätt snabbt. Men viktigt att magen får vila först. Sen kan man prova igen väldigt försiktigt.

• nnnnnnnn

Testa Hipp ersättning, den har fungerat mycket bra för små problemmagar.

Annars byt till mjölkfri och se hur det blir.

• Mascaraklumpar

Kolik går upp och ned med värre och bättre perioder och om man testar en behandling när det är som värst är det klart att barnet blir bättre. Sedan går man in i en sämre period igen och då ?slutar behandlingen fungera? och man går över till nästa behandling varpå barnet återigen förbättras tills den också slutar fungera... Helt normalt!

Testa mjölkfritt du, om du vill det. Prata med BVC innan du börjar introducera mjölk igen, men har barnet inga övriga symptom på allergi så brukar det gå bra att introducera vanlig mat så småningom.

Svar på tråden 2 1/2 månads bebis med magont?