• oolisa

v.24 mår inte så bra

Hejsan. Jag har gått 23 fulla veckor och har ingen särskild viktuppgång, ett halvt kilo ungefär. Saken är att jag inte mått eller mår så bra. 

Har haft extrem huvudvärk i princip hela vägen men alla värden ser bra ut så det beror förmodligen på den enorma stress jag "lider" av. Har blivit sjukskriven pga det. Har jobbig bakgrund som bidrar till detta samt krävande jobb och en liten tjej på 3 år hemma redan. Har inte hunnit träffa min BM sedan sjukskrivningen så vi har inte pratat om detta med min vikt eller mående ännu, kanske något hon tar upp eller är helt normalt men jag funderar ändå hur det påverkar då jag inte mår bra och inte lägger på mig någon vikt. Känner av bebisen varje kväll så är inte otrolig så och magen är stor. 

Men man blir ju fundersam ändå hur allt detta påverkar min graviditet i slutändan.
    Någon som varit med om liknade? Det är ju trots allt vanligt att må dåligt under graviditeten.. 

• Svar på tråden v.24 mår inte så bra
  • ALM82

Bebisen tar den energi den behöver så jag tror inte att du behöver oroa dig för att du inte har gått upp så mycket.

Men sen är det ju inte så kul att du inte mår bra..! Graviditeten är ju nåt du ska njuta av... Är du ensam? Eller vad säger din partner?
    Kanske kan du gå och prata med någon? Barnmorskan borde kunna vägleda dig med sånt. 

Svar på tråden v.24 mår inte så bra