• Liinaa170513

Ni som lever med ångest och har barn

I hela mitt liv har jag lidit av min ångest mina aggresionsproblem och min seperationsångest, när jag fick barn för 7 månader sen blev jag så lycklig, men fan när ångesten tar över, det förstör en hel dag inte bara för mig utan min son och min sambo drabbas, jag vet aldrig hur jag är när jag vaknar på morgonen, finns inget mittemellan i mitt liv antingen vaknar jag och är glad och gör allt för att allt ska vara bra jag städar leker med sonen, träffar människor och visar mycket kärlek till min sambo, annars vaknar jag skiter i att gå upp om sambpn är hemma lämnar över allt ansvar till han, bråkar, skiter i om de är stökigt, ligger och gfåter floder och bsra tycker allmänt jävla synd om mig.

Jag äter sertralin åt upp till 100mg och jag mådde relativt bra då fanns ett mittemellan och jag hade ångest mer sällan men när dom här " attackerna " väl kom så var jag 10 gånger värre än vanligt, jag var helt jävla galen, försökte sluta med dom men tar jag inte lägsta dosen inom 1 dygn blir jag svimfärdig får synrubbningar och mår illa.

Det värsta av allt är min älskade lilla son, jag är mesta dels ensam med honom då sambon jobbar borta, han förstår inte hur allvarligt detta är trots att han blir drabbad själv, självklart får jag ingen hjälp utan jag hamnar mellan stolarna.

Just nu mår jag piss jag vakna av att jag börja skrika på min sambo, lät han göra allt, nu ligger han och vilar och jag ligger i vardagsrummet med sonen som ligger och underhåller sig själv medans mamma måste utrycka sig här.

Snälla finns det någon där ute som kan ge mig råd på hur jag ska gå till väga, står i kön till psykiatrin men sånt tar tid, men vad som helst för att min son inte ska drabbas han ska inte behöva höra och se sin mamma såhär !

• Svar på tråden Ni som lever med ångest och har barn
  • Anonym (F)

Varför slutar du med Sertralinet?

• Anonym (F)

Hur länge tog du det? Det tar ca 6 veckor innan det når terapeutiska nivåer i hjärnan och under den tiden kan biverkningarna, liksom aggression vara påtagliga och man kan behöva komplettera med något lugnande.

Har du lugnande medicin?

Svar på tråden Ni som lever med ångest och har barn