• adamez

Fylla igen glugg mellan tänderna

Hej. Jag mår dåligt över mina tänder och vill väldigt gärna täppa igen. Saken är dock den att jag har sett att många skriver att man inte kan betala för det pga kosmetiska skäl utan endast om man slagit ut eller liknande och att man löser sånt här med tandställning, men det har jag varken råd med eller känns nödvändigt mina tänder är raka och dem är rätt fina men det enda problemet är att de är gluggar.

Men samtidigt kommer jag tillbaka på att flera kändisar har fixat detta och det finns videor på youtube när privatpersoner också fixar det (inte sett i Sverige dock).

Jag kan säkert bara hört fel och man kanske får fixa det jättelätt så vill gärna höra av er. Vill täppa igen en glugg på både höger och vänster sida emellan tänderna från sidorna som jag nämnde sedan är det tänderna bredvid framtänderna på båda sidorna så typ 4 gluggar. Går detta och hur mycket kostar det?
    Mår så sjukt dåligt över det här! Tack för att ni läste.

• Svar på tråden Fylla igen glugg mellan tänderna
  • Anonym (Lovis)

Hur stora gluggar är det? Om det inte är så stora kan man bygga på tänder med komposit. Det har jag gjort på två tänder pga gluggar. Kostar inte mycket och blir snyggt. Tandställning eller kronor, som många kändisar har gjort, är ett mycket större ingrepp på tänderna och dyrt. Rådfråga din tandläkare vilka alternativ som finns för dig.

• adamez

Äntligen! Tack så jättemycket för svar! Gluggarna är på ungefär 2 mm var

• Anonym (Lovis)
    adamez skrev 2017-12-15 21:45:39 följande:

Äntligen! Tack så jättemycket för svar! Gluggarna är på ungefär 2 mm var

Då går det säkert med komposit. Jag har fyllt igen gluggarna mellan framtänder och tänderna bredvid. Blev jättebra och syns inte att det är påbyggnad. Gjorde det hos vanliga folktandvården. Har hållit jättebra och har inte behövt byta ut det.
  • adamez

Tack så jättemycket, hur mycket brukar det kosta? Vill fylla igen alla :)

Svar på tråden Fylla igen glugg mellan tänderna