• EbbaReslow

HJÄLP... Flytningar under graviditet

Hejsan! Jag misstänker mig vara gravid.. jag hade ägglossning (enligt app) den 28 november. Skulle få min mens den 12 december.. men ingen mens än. Jag är på bim+4 om en timme, jag tog ett graviditetstest senast igår men som vanligt inget plus. 

Mina bröst brukar inte vara så ömma innan mens, men den här gången så har de blivit större. och värker. stramar ut i armhålorna. Jag brukar även ha lotionflytningar innan mens, vita och lite tjockare, men inte nu. Har knappt några, är väldigt torr.. har läst att man brukar ha rikligare flytningar om man är gravid ?

...Vad tror ni? 

• Svar på tråden HJÄLP... Flytningar under graviditet
  • Anonym (Ji)

Men chilla med puffandet. Du har precis lagt upp tråden.

Antagligen hade du inte ägglossning när du trodde. Den kanske uteblev helt.

Om Du dessutom är helt torr så är det ju ett väldigt ickegravid-symtom.

Basically, Om testet är negativt så är du inte gravid.

• Anonym (Tror inte)

Ja om testet visar negativt då är du inte gravid! Som ovan skrev har du inte ens flytningar talar det ännu mrr för att du inte är gravid, ja hade jätte rikliga flytningar när ja var gravid

• Eliinlee

Dock kan ju ett test visa negativt trots att du är gravid haha men aldrig tvärtom tho

Men tror inte att du är gravid. Mens kan bli försenat :)

• dagg88

Det kan vara så att du inte har haft ägglossning denna månad. Kroppen brukar då kunna bete sig lite konstigt. Kan vara en idé att testa med ägglossningstest, för att dels se när i cykeln du brukar ha ägglossning och att du få vet om den skett tidigare eller senare än vad appen säger.

Svar på tråden HJÄLP... Flytningar under graviditet