• Rumpelstiltskins

Vad har er partner för irriterande förmågor?

Ja vi älskar dem, både våra kvinnor och män, men visst finns det tillfällen då de driver oss till vansinne? Jag tänkte att vi här kunde få kräkas lite, se det som att andas i en papperspåse.

Saker jag stör mig på hos min man:

- När vi tycker helt olika och en diskussion uppstår så har han tendenser att antingen gå ut ur rummet mitt i min mening eller också (och detta är ännu värre) sätta på sig hörlurarna och fortsätta titta på det han tittar på eller spela det han spelar. Jag förstår att han gör det för att min röst kan få glas att spricka när vi diskuterar men ändå, inget annat tillfälle får mig att se så svart som jag gör då.

- Om jag ger honom kritik som typ: "Du lyssnar inte är jag pratar". Då kan han lägga sig på ett barns nivå och kontra med "Men du då, du lyssnar inte alltid när jag pratar". 

- När det gäller städ och disk så är vi jämställda MEN han tenderar att alltid lämna besticken då han diskar för att "det är så jobbigt att diska bestick". Jag vet inte om han tror att de diskas av sig själv eller att jag tycker det är svinroligt. 

- Han kan sätta på vattenkokaren och göra te till sig själv och så säger jag. "Varför frågade du inte om jag ville ha?". Då kan han svara: "Jaha, vill du ha te? Igår när jag gjorde te och frågade dig så ville du inte ha".. Nej, jag ville inte ha te IGÅR men idag är en ny dag. 

Listan kan säkert bli längre men just nu har jag förträngt det. Haha.

• Svar på tråden Vad har er partner för irriterande förmågor?
  • Anonym (äää)

Jag kan inte komma på något hos min man jag irriterar mig på Skrattande. Om jag absolut måste så jag kan "klaga" på att han är lite mer pedant än jag, vilket kan få mig att ibland känna att jag borde städa mer än jag gör, men det är verkligen inget att klaga på. Snarare att det är han som borde klaga på mig i så fall Flört (det gör han inte) 

Dock det du skriver om besticken...alltså va? Diskar han glas och tallrikar men inte bestick? Kör med plast är mitt råd så slipper du blir irriterad. dock verkar han ju bara bekväm. Han vet att "någon" måste diska annars har ni ju inga bestick till slut. Har du någon gång testat att göra som han gör och vägra diska besticken du med? 

Sen måste jag fråga, allt du skriver skulle kunna passa in på min ungdom som har en autismdiagnos, tror du att din man kan ha något? Att gå ut mitt i meningen är liksom klassiskt och att inte förstå att man kan vilja ha te en dag och en annan inte. 

• Rumpelstiltskins
    Anonym (äää) skrev 2017-12-16 16:42:58 följande:

Jag kan inte komma på något hos min man jag irriterar mig på Skrattande. Om jag absolut måste så jag kan "klaga" på att han är lite mer pedant än jag, vilket kan få mig att ibland känna att jag borde städa mer än jag gör, men det är verkligen inget att klaga på. Snarare att det är han som borde klaga på mig i så fall Flört (det gör han inte) 

Dock det du skriver om besticken...alltså va? Diskar han glas och tallrikar men inte bestick? Kör med plast är mitt råd så slipper du blir irriterad. dock verkar han ju bara bekväm. Han vet att "någon" måste diska annars har ni ju inga bestick till slut. Har du någon gång testat att göra som han gör och vägra diska besticken du med? 

Sen måste jag fråga, allt du skriver skulle kunna passa in på min ungdom som har en autismdiagnos, tror du att din man kan ha något? Att gå ut mitt i meningen är liksom klassiskt och att inte förstå att man kan vilja ha te en dag och en annan inte. 

Hahahahaha. Nej han har inte autism.
Svar på tråden Vad har er partner för irriterande förmågor?