• Jill 79

    Julklappstips

    Någon som har något enkelt förslag vad jag kan köpa för något till min sambo i jul. Vi säger alltid att vi inte ska ge varandra men han köper alltid något till mig ändå.

    Max 500 kronor och gärna lätt att få tag på. Tacksam för hjälp.

  • Svar på tråden Julklappstips
  • HannaA11

    Har han några hobbies eller intressen som du kan utgå ifrån? Eller gillar han någon särskild butik (presentkort kanske kan vara något)?

    Ett förslag kan ju annars vara något som man inte unnar sig själv i vanliga fall, kanske presentkort på massage eller något liknande.

  • Vjulp

    Gosiga ullsockar. Kalsonger med snyggt eller roligt mönster. Lyxig halsduk. Fina handskar. Ett snyggt bälte. Sköna och snygga myskläder.

  • Jill 79

    Tack för tipsen. Kläder och sånt är helt meningslöst. Han har aldrig använt ett enda plagg jag någonsin köpt till honom. Ja jag har kollat lite på coolstuff och såna sidor. Men det börjar kännas lite sent att skicka efter. Tycker posten har varit rent bedrövliga sista veckorna med sakerna jag beställt till barnen.

  • Jill 79
    Carabellis kusp skrev 2017-12-16 21:23:16 följande:

    Jag ska ge min man en steamer. Han hatar att stryka så jag hoppas det blir bra.


    Bra ide. Men men jobbar typ i mjukisbyxor och går väl ut typ en gång om året:)
  • viola321

    En prenumeration på en tidning som handlar om något av hans intressen (historia, sport, foto, mode, litteratur, konst, NÅGOT är han ju säkert intresserad av)! Om det är ett månadsmagasin kan du ju dessutom göra det extra roligt och ge honom en extra present varje gång tidningen kommer för att höja läsupplevelsen, t ex hans favoritkaffe en månad, praliner en annan, typ badskum om han gillar att läsa i badet och så vidare.

  • Mandelkanel

    En bok, en flaska vin eller annat han gillar från systemet, pyjamas, en mysig filt, hörlurar, handskar, badlakan, godis, biobiljetter, plånbok eller korthållare.

  • Jill 79

    Tack för alla tips. Men han är fan omöjlig. Läser inga böcker. Använder inte pyjamas. Dricker inte alkohol. Alltså astråkig. Det enda intresse han har är matlagning och titta på sport. Men någon slags trådlösa hörlurar har jag funderat på, men tror de är rätt dyra. Det enda han vill är att åka till England nästa år på nån amerikansk fotbollsmatch. (Som ändå inte är klart om den blir). Men då kommer ju inte en femhundring långt. Men jag kanske kan starta ett månads spar till honom för valfri sportresa eller nåt.

  • Carambolan

    Gillar han matlagning är ju möjligheterna oändliga! Köp en bra kniv. Eller en snygg skärbräda som också kan funka som serveringsfat. Ett set med spännande kryddor. En snyggare och bättre pepparkvarn, mortel, stektermometer eller brödkorg. En kokbok. En riktigt dyr och speciell köttbit. Biljetter till en matmässa, ostprovning eller fiskkurs.

  • Jill 79
    Carambolan skrev 2017-12-16 22:04:58 följande:

    Gillar han matlagning är ju möjligheterna oändliga! Köp en bra kniv. Eller en snygg skärbräda som också kan funka som serveringsfat. Ett set med spännande kryddor. En snyggare och bättre pepparkvarn, mortel, stektermometer eller brödkorg. En kokbok. En riktigt dyr och speciell köttbit. Biljetter till en matmässa, ostprovning eller fiskkurs.


    Ja det är väl runt detta jag borde kolla. Tack!
  • Skrevspark

    Hade EXAKT samma problem som du! Kammat ogenom google och frågat han men han är svår och sanningen är ju den att för 500 kr så kan han köpa det han vill ha själv. Så jag siktade in mig på något roligt som han inte vet att han önskar sig ????.

    Slutade iaf med att jag köpte ett sånt här hockey spel www.sportamore.se/produkt/6552-stiga-hockey-play-off-classic-vit/28640

    Då kan han spela med barnen (och mig, tycker sånna spel är asroliga) haha.. den finns på toy's r'us också så du behöver inte beställa om du har de i närheten ???? hoppas de var till nån hjälp

Svar på tråden Julklappstips