• sonyasamson

Hur kan jag säga detta utan att vara okänslig eller uppfattas som elak?

Hej, min pojkvän har fått en dubbelhaka och jag tycker att det är oattraktiv och känner att det inte är särskilt sexigt. Jag tänder helt enkelt mindre på honom pga av det. Kärlek finns absolut där men jag vill känna mig mer attraherad. Samma vad gäller vikten (DN har ökat). Jag har sagt att vi borde träna mer (vilket jag redan gör) Men jag känner att han inte tränar lika mkt. Jag har även sagt att om det är något med mitt utseende eller beteende som förändras till det "negativa" så vill jag veta om det och att han säger det till mig. Det är pga av att jag alltid vill att han ska känna att jag är attraktiv. Men jag har varken gått upp särställning mkt i vikt och ser typ likadan ut sen vi träffades däremot har han ändrats fysiskt. Hur ska jag nu säga detta med dubbelhakan utan att det ska låta så hemskt elakt. Jag vet att man inte kan säga det på ett "schyst" sätt men det måste finnas ngt sätt som man kan sga det lite bättre på utan att såra helt å hållet? Jag vill inte att hela han ska ändras utan bara det utseendemässiga. Vill ha mer sex men jag fixar det inte riktigt då jag inte tänder på det fysiska mer. Vill ha honom.i mitt liv då han är helt underbar annars. Jag älskar honom och hur han är. Finns ingen bättre man än han.

• Svar på tråden Hur kan jag säga detta utan att vara okänslig eller uppfattas som elak?
  • CitronTulo

Så länge min man inte går upp så mycket i vikt så att det äventyrar hans hälsa eller ork så skulle det i mitt tycke vara väldigt ytligt om jag brydde mig om en dubbelhaka eller kulmage.. Man åldras ju och kroppen med den! Om det stör dig så mycket så är det väl bara att säga det, det finns inget fint eller bra sätt att berätta för den man påstår sig älska att man tycker att den är oattraktiv pga. fysiska attribut! Så länge han trivs med sig själv så..

• Danzig76

Knepig fråga men nåt lär du ju säga annars finns det ju en risk att det eskalerar och sen är ni i en ond spiral så att säga. "Dubbelhaka är inte riktigt min grej, hur ska vi lösa det tycker du?"

• äldreochklokare

Du kan inte säga just om dubbelhakan tycker jag. Det blir taskigt och han kommer bli så medveten om det. Bättre säga att han behöver gå ner, generellt. Han måste väl själv vara medveten om att han gått upp, fått byta storlek osv? 

Ändra på lite matvanor. Det är förstås bra att träna men om han inte klarar att träna mer än han gör så är det kosten ni får se över. 

• Rea  List

Dubbelhaka är väl inte så illa.

Hos oss har kärringen fått hängbröst - ja vad gör man

• sonyasamson
    CitronTulo skrev 2017-12-17 23:32:46 följande:

Så länge min man inte går upp så mycket i vikt så att det äventyrar hans hälsa eller ork så skulle det i mitt tycke vara väldigt ytligt om jag brydde mig om en dubbelhaka eller kulmage.. Man åldras ju och kroppen med den! Om det stör dig så mycket så är det väl bara att säga det, det finns inget fint eller bra sätt att berätta för den man påstår sig älska att man tycker att den är oattraktiv pga. fysiska attribut! Så länge han trivs med sig själv så..

Det är inte så mycket att han gått upp i vikt så jättemycket utan just att den där dubbelhakan plötsligt dök upp. Jag har redan sagt något om det till honom men det kändes ändå ingen bra.. nu är han medveten om det men allt kändes bara så fel. Vet att det är ytligt av mig men jag har svårt att vara sexuell pga av det.. det har liksom fastnat i min näthinna.. Nu är det lite lugnare på den fronten och jag ser inte så mycket på det men ibland blir det ändå att man plötsligt blir uppmärksam på det..
  • sonyasamson
    Rea List skrev 2017-12-18 23:09:53 följande:

Dubbelhaka är väl inte så illa.

Hos oss har kärringen fått hängbröst - ja vad gör man

Alltså jag är medveten om att det finns många som inte bryr sig om det ytliga hos sin partner och accepterar hängbröst och hängballar med mer. Men jag personligen är så att om jag plötsligt börjar se äldre ut än jag faktiskt är så kommer jag att göra allt jag kan för att få det att försvinna. Jag har aldrig gjort en plastikoperation eller sprutat in massa skit i ansiktet då jag inte behöver så mkt av det just nu men jag har funderat på att få bort en eller två rynkor. Detta för att jag vill vara attraktiv för min man. Och då blir det helt fel mellan oss då han inte verkar bry sig så mkt medan jag gör det. Ett par rynkor är charmigt men inte när man ser 10-20 år äldre ut än man faktiskt är. Jag är absolut medveten om hur ytligt detta är och huruvida ni tror på om hur mycket jag älskar min man och inte struntar jag fullständigt i för ja älskar min man och skulle allvarligt göra allt för honom, oavsett om han har rynkor eller inte. Det handlar inte om det utan om den sexuella biten, att jag inte tänder på det utseendet och då vill jag inte ha sex och då blir själva sexet ett problem då jag vill och behöver ha det och han också,,.
  • sonyasamson
    äldreochklokare skrev 2017-12-18 17:16:31 följande:

Du kan inte säga just om dubbelhakan tycker jag. Det blir taskigt och han kommer bli så medveten om det. Bättre säga att han behöver gå ner, generellt. Han måste väl själv vara medveten om att han gått upp, fått byta storlek osv? 

Ändra på lite matvanor. Det är förstås bra att träna men om han inte klarar att träna mer än han gör så är det kosten ni får se över. 

Nej men han har inte gått upp så mycket egentligen det har bara "satt sig" på hakan på ngt konstigt sett. Hellre att han har mer mage än dubbelhakan för min del. Det är bara den sexuella biten som blir lidande av det.. Jag tänder helt enkelt inte på det.. Skitjobbig situation för jag vill vara intim men det blir bara inte av. Sen är det andra faktorer som givetvis påverkar minskad sexlust men detta är en av faktorerna tyvärr.. Kärleken är där helt klart!!
  • sonyasamson
    Danzig76 skrev 2017-12-18 17:07:25 följande:

Knepig fråga men nåt lär du ju säga annars finns det ju en risk att det eskalerar och sen är ni i en ond spiral så att säga. "Dubbelhaka är inte riktigt min grej, hur ska vi lösa det tycker du?"

Jo, det är sant.. hm..
  • äldreochklokare
    sonyasamson skrev 2018-01-03 14:59:16 följande:
    Nej men han har inte gått upp så mycket egentligen det har bara "satt sig" på hakan på ngt konstigt sett. Hellre att han har mer mage än dubbelhakan för min del. Det är bara den sexuella biten som blir lidande av det.. Jag tänder helt enkelt inte på det.. Skitjobbig situation för jag vill vara intim men det blir bara inte av. Sen är det andra faktorer som givetvis påverkar minskad sexlust men detta är en av faktorerna tyvärr.. Kärleken är där helt klart!!
    jo, men det på hakan kommer ju försvinna om han går ner. Ta nu tag i nya året med lite ny nyttigare kost där hemma Skrattande
  • sonyasamson
    äldreochklokare skrev 2018-01-03 17:30:19 följande:

jo, men det på hakan kommer ju försvinna om han går ner. Ta nu tag i nya året med lite ny nyttigare kost där hemma 

Oki vi får testa med det :) Båda har börjat träna oftare nu så det känns bra. Men jag har varit nogrann med att säga att jag älskar honom och kramat och pussat på han jättemycket sen vi pratade om det. Har även sagt att han ser fin ut ofta och även sagt att jag vill ha honom och att han är den bästa jag vet. Sa även att han skulle kunna få vem han vill och att han inte behöver dras med mig som är så jäkla jobbig :D men vi skrattar mkt tsm och jag har även sagt att jag vill gå ner i vikt med mer själv så att vi kan få i gång sexlivet som det var när vi först träffades för drygt 5 år sen.

Tack för dina råd iallafall :)
Svar på tråden Hur kan jag säga detta utan att vara okänslig eller uppfattas som elak?