Ev fostervattens läcka. Ge upp hoppet?
Jag var inne på sjukhuset i fredags eftersom jag misstänkte att jag läckte fostervatten. Läkaren kunde inte utesluta att det inte var fostervatten och jag fick tid för kontroll på torsdag. Jag var inne igår igen pga oro och den läkaren kunde inte heller utesluta att det var fostervatten trots att det inte rinner nåt längre. Har dock kraftiga flytningar som jag har haft i alla tidigare graviditeter, så det är inget konstigt för mig.
Eftersom det är så tidigt så säger de att de inte kan göra något men jag vill inte ge upp hoppet. Nu är jag livrädd för att få samma besked igen. Jag menar om det är fostervatten så borde de väl se Det ganska tydligt? Barnet mår dessutom bra. Den har gott om fostervatten omkring sig så även fast det kanske var en läcka så fylls det ju tydligen på. Så att vänta på ett missfall känns ju bara makabert.
Läkaren i frågan var ju inte heller så social kompetent heller och sa i princip att jag skulle leva som vanligt för att det går inte att lösa ändå. Men jag har läst att möjliga historier där barn har klarat sig i veckor för att slutligen komma ut tidigare men ändå överleva.
Tankar och bra historier kring detta?