• Äldre 18 Dec 13:23
    11285 visningar
    6 svar
    6
    11285

    Pengarna drogs från mitt konto men nu verkar pengarna vara tillbaka

    För en vecka sedan sov vi över på hotell och åt även middag där. Jag betalade med mitt bankkort och pengarna drogs direkt när jag tittade på internetbanken.
    Fem dagar senare är jag inne och tittar på internetbanken och märker att det finns för mycket på saldot. Fattar först inte varför. Men så ser jag till slut att betalningen för hotell och middag inte finns kvar. Konstigt. Transaktionen är helt borta.Det finns ingen återbetalning heller för samma summa.
    Någon som kan förklara varför det blir så här ?

  • Svar på tråden Pengarna drogs från mitt konto men nu verkar pengarna vara tillbaka
  • Äldre 18 Dec 14:38
    #1

    Aldrig varit med om det. Bästa du kan göra är att kontakta banken. Snällast vore att betala till hotellet och restaurang igen så dom inte går back.

  • Äldre 18 Dec 15:08
    #2
    Spislucka skrev 2017-12-18 14:38:18 följande:
    Aldrig varit med om det. Bästa du kan göra är att kontakta banken. Snällast vore att betala till hotellet och restaurang igen så dom inte går back.
    De går inte back för en middag :)
    Men kontakta banken - och låtsas som att pengarna inte finns. Troligen har det blivit något fel.
  • Äldre 18 Dec 15:30
    #3
    Anna60 skrev 2017-12-18 15:08:36 följande:

    De går inte back för en middag :)

    Men kontakta banken - och låtsas som att pengarna inte finns. Troligen har det blivit något fel.


    Varken du eller jag vet ju hur hotellets ekonomi är. Men oavsett om dom går back eller ej så är det ju inte rätt att inte betala för rum och mat efter att man upptäckt att pengarna är kvar på kontot. Kanske är någon stackare som får skit för att de fattas pengar
  • Äldre 19 Dec 14:30
    #4
    Spislucka skrev 2017-12-18 15:30:51 följande:
    Varken du eller jag vet ju hur hotellets ekonomi är. Men oavsett om dom går back eller ej så är det ju inte rätt att inte betala för rum och mat efter att man upptäckt att pengarna är kvar på kontot. Kanske är någon stackare som får skit för att de fattas pengar
    Nej, och därför säger jag att hon inte skall räkna med pengarna, kontakta banken. Det har säkert blivit något fel. Du kan inte läsa ordentligt va?
  • K med lilla E
    Äldre 19 Dec 15:24
    #5

    Det har hänt mig! Jag handlade på Bauhaus och beloppet drogs, ett par dagar eller en vecka senare så såg jag också att jag hade för mycket pengar på kontot och inte ett spår av transaktionen fanns registrerad. Jag gjorde ingenting men efter någon vecka så hade beloppet dragits igen.

  • Äldre 19 Dec 19:12
    #6

    Om beloppet bara reserveras först brukar banken "släppa dem" om de inte får "fler signaler" om köpet inom ett par bankdagar. Men det hindrar inte från att beloppet dras igen längre fram.
    OBS Ej facktermer!  


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Pengarna drogs från mitt konto men nu verkar pengarna vara tillbaka