• Dennan88

Bim 24/12-17!

Hej på er!

Jag är en två barns mamma på 29 år. Min äldsta är en tjej på 6 år och min yngsta en pojke på 4år och nu längtar vi efter en tredje familjemedlem <3 Jag hade ÄL den 9/12 och nu har jag börjat må illa och har väldigt ömma bröst samt som molnande mensvärk i nederdelen av magen. Jag har en känsla av att jag är gravid precis samma känsla och symptom som när jag väntade mina andra två :) så nu kan jag knappt bärga mig med att ta ett test vilket jag hade tänkt göra nu på fredag den 22/12 då jag väntar min mens den 24/12 så jag håller alla tummar o tår på ett plus ?????

Någon annan där ute som också hoppas och längtar precis som jag?

Kram på er!

• Svar på tråden Bim 24/12-17!
  • 1213

Hej! :)

Jag har BIM den 23/12! Kommer inte testa förens då eftersom jag bara blir besviken när det visar negativt...

Inte haft några symptom förutom humörsvängningar men det kan jag ha innan mens också..

3:e försöket för oss denna gång!

Hoppas du får ett plus! :D

• Fr92

Hej!

Har BIM 25e eller 26e december (apparna säger olika). Började tempa med NC förra månaden för att öka chanserna till att lyckas hitta rätt. Får se om det har givit resultat.

Hade ÄL 12e december och hoppas verkligen att det tog sig. Vi har försökt att få första barnet i ett halvår nu. Vet att det anses normalt men väntan känns ändå så lång.

Har haft molvärk i magen sedan några dagar tillbaka, inget jobbigt men det har funnits där till och från. Imorse när klockan ringde slogs jag av illamående som 40 minuter senare gick över. Vet inte om det är symptom eller om det är inbillning.

Tänkte ta ett graviditetstest först den 27e december om nu inte mensen har dykt upp. Så rädd för att få ett negativt svar.

Hoppas att du blivit gravid och får ett syskon till dina barn! Verkar så mysigt att gå igenom Skäms

• Baraentilligen

Hej! Jag har bim 25.12 men tänker testa redan 22.12. Är på äl+7 idag och är trött och hungrig med lågt blodtryck, men tar inte ut något i förskott efter att ha blivit väldigt besviken förra månadennär jag hade alla tecken på graviditet men inte fick något plus. Vi försöker oss på barn nr.4 och detta är andra försöket.

Hoppas på många plus här!

• Dennan88

Hej på er :)

Tack för era svar :)) blir så glad att vi är några stycken i ungefär samma sits ;) Detta är andra försökte för oss så jag hoppas innerligt på ett plus denna gången ???? Hoppas ni andra också plussar ??????????????? Jag håller alla tummar o tår för er!! Skriv gärna här när ni tagit era gravtest ;)

Ha en mysig kväll!!

• Johanna88m

Vi miste vår lilla flicka i vecka 22 för bara två månader sedan, detta är min största sorg någonsin! Min älskade lilla flicka<3

Vi får massa tips av de som också mist sitt barn i de veckorna att försöka direkt. Är så inställd på att jag skulle få vår lilla flicka i februari så min högsta önskan nu är att få ett litet barn i magen igen hur hemsk jag än låter. Kommer alltid älska vårt först födda barn och hon finns med oss i allt vi gör och hon kommer alltid vara storasyster åt våra andra barn vi troligen får i framtiden. Önskar trots allt på ett gott besked, vi behöver det för att må bra igen

• Dennan88

Åh herregud jag är verkligen himla ledsen för er skull!! Måste varit fruktansvärt tungt ;( Jag hoppas verkligen ni får ett plus snart. Väldigt starkt av dig att dela med dig av er starka händelse... Mvh Denise

• Johanna88m

Tack snälla. Det går inte att beskriva känslorna man bär på. Det går upp och ner och så får det vara tills det går att hantera. Önskar ingen detta helvete, ingen ska behöva mista sitt barn.

Hoppas det blir bra igen. Tack för du svarade det betyder väldigt mycket.

Håller tummarna för er också :)

• Anonym (Julpaket)

Hej,

Bim 29/12, men har listat ut att jag kan ta ett tidigt test 24/12 då jag är Bim -5 då :).

Andra barnet, 8:e försöket. Första kom till på första försöket (14 mån sedan), så nu börjar man bli otålig..!!!

På vilken ÄL dag börjar ni andra känna något. Jag känner absolut ingenting. Är på ÄL +5.

Hoppas hoppas att det är nu det händer :)

• Baraentilligen
    Anonym (Julpaket) skrev 2017-12-21 00:00:40 följande:

Hej,

Bim 29/12, men har listat ut att jag kan ta ett tidigt test 24/12 då jag är Bim -5 då :).

Andra barnet, 8:e försöket. Första kom till på första försöket (14 mån sedan), så nu börjar man bli otålig..!!!

På vilken ÄL dag börjar ni andra känna något. Jag känner absolut ingenting. Är på ÄL +5.

Hoppas hoppas att det är nu det händer :)

Fjärde barnet och andra försöket här, men våra tre barn blev till på första försöket så man trodde kanske att man skulle ha sån tur igen ;) Nå, jag är själv fem år äldre än sist nu så det påverkar säkert...

Är själv på äl+9. Har kanske några symtom som skulle kunna vara gravidrelaterat men hade alla symtom förra månaden utan att det var något så vågar inte lita på min kropp alls den här gången. Kommer att testa imorgon fastän det antagligen är alldeles för tidigt för plus. Sen blir det kanske test på julafton till näst.

Håller tummarna för alla!
  • Lantisbarn

Hej har bim 24 jag med :) tror ja kommer ev testa den 23 redan annars blire på julaftonsmorgon :) vi har färsökt sen sep 2016 och fått två missfall på vägen så hoppas att det blir ett plus men oxå att det kommer stanna <3

• Anonym (25)

BIM 24-25 men har oregelbunden cykel så kan eg vara allt från 23-27 typ... har redan testat i dag för jag mår lite konstig men negativt såklart! Jag känner att det aldrig blir... å andra sidan känner jag mig lite gravid men antagligen skengravid...eller?? Om jag har symtom borde väl HCG vara så högt att det syns på ett "tidigt test" eller??

• Anonym (Julpaket)

Hur gör jag för att svara på en specifik kommentar?

I vilket fall så tror jag att det borde vara som en av er skrev; att har man symptom så borde hcg vara så pass högt att man får symptom. Å andra sidan har jag läst om flera här på FL som blivit illamående och haft symptom men ändå inte plussat förrrän senar..så ingen aning.

Det skulle vara skönt med ett tidigt och tyyyydligt symptom som typ först en nidblödning och sen det typiska luktsinnet som gör att det mesta luktar märkligt...amen ni förstår, så där tveklöst hoppfullt som gör att man vet.

• Baraentilligen

Progesteronhar man normalt i kroppen under tiden mellan äl och mens men vid graviditet så höjs den nivån vilket leder till gravidsymtom som är likadana som pms, men eventuellt starkare :) Det enda man fått kopplat ihop hcg med är illamåendet, har jag för mig.

• Anonym (25)
    Anonym (Julpaket) skrev 2017-12-21 20:12:40 följande:

Hur gör jag för att svara på en specifik kommentar?

I vilket fall så tror jag att det borde vara som en av er skrev; att har man symptom så borde hcg vara så pass högt att man får symptom. Å andra sidan har jag läst om flera här på FL som blivit illamående och haft symptom men ändå inte plussat förrrän senar..så ingen aning.

Det skulle vara skönt med ett tidigt och tyyyydligt symptom som typ först en nidblödning och sen det typiska luktsinnet som gör att det mesta luktar märkligt...amen ni förstår, så där tveklöst hoppfullt som gör att man vet.

Du trycker på ?citera? längst upp till höger på den kommentaren
  • Anonym (Julpaket)

Hej hur känns det för er som har Bim snart?

Jag har Bim på fredag, så om 6 dagar. Har inte känt något alls förutom att jag igår Bim -7 på kvällen hade molvärk/ ilvärk i tjejmagen, nedre ryggen...och rumpa/ben? Just rumpa och ben gör att det känns dom värken var något annat.

Men så kände jag mig het i huvudet, och var rosig utan att ha feber. Plus att jag tre gånger under kvällen plötsligt fick som tunga snabba hjärtslag. Igår vågade jag nästan hoppas.

Men vaknar idag, och mår toppen. Ställt mig och städat toaletter, ätit frukost, druckit kaffe. Ingen andfåddhet eller tendens till illamående.

Sist hade jag inga symptom förutom mol vä, men jag hade en känsla att något hände i kroppen. Önskar jag kunde se in i framtiden och veta säkert att vi får en till, har inte så mycket med när att göra, men bara vara säker att det kommer hända :(

• Shneckan
    Anonym (Julpaket) skrev 2017-12-23 10:06:43 följande:

Hej hur känns det för er som har Bim snart?

Jag har Bim på fredag, så om 6 dagar. Har inte känt något alls förutom att jag igår Bim -7 på kvällen hade molvärk/ ilvärk i tjejmagen, nedre ryggen...och rumpa/ben? Just rumpa och ben gör att det känns dom värken var något annat.

Men så kände jag mig het i huvudet, och var rosig utan att ha feber. Plus att jag tre gånger under kvällen plötsligt fick som tunga snabba hjärtslag. Igår vågade jag nästan hoppas.

Men vaknar idag, och mår toppen. Ställt mig och städat toaletter, ätit frukost, druckit kaffe. Ingen andfåddhet eller tendens till illamående.

Sist hade jag inga symptom förutom mol vä, men jag hade en känsla att något hände i kroppen. Önskar jag kunde se in i framtiden och veta säkert att vi får en till, har inte så mycket med när att göra, men bara vara säker att det kommer hända :(

Det du beskriver kände jag med första gången, men de kändes inte hela tiden men Kom i omgångar. Jag har också bim på fredag 29/12 har värk i tjejmagen men inte mer än så, när tänkte du testa dig? Jag har köpt clearblue tidig för 6 dagar innan beräknad bim
  • Anonym (Julpaket)
    Shneckan skrev 2017-12-23 10:53:01 följande:

Det du beskriver kände jag med första gången, men de kändes inte hela tiden men Kom i omgångar. Jag har också bim på fredag 29/12 har värk i tjejmagen men inte mer än så, när tänkte du testa dig? Jag har köpt clearblue tidig för 6 dagar innan beräknad bim

Hej! Åh då går du också och väntar otåligt. Jag hade tänkt ta ett test idag på Bim -5, men sedan den så ångrade jag mig. Efter den kvällen i förrigår har jag inte känt något. Ingen påtaglig molvärk- nada. Så då kändes det inte så motiverat. Hur känner du? Vad har du haft för ?känslor?? Jag vill bara testa mig innan mens om jag känner att något talar för det.

Det här blir vårt 8:e försök...suck.,,,
  • Shneckan
    Anonym (Julpaket) skrev 2017-12-24 23:23:06 följande:
    Hej! Åh då går du också och väntar otåligt. Jag hade tänkt ta ett test idag på Bim -5, men sedan den så ångrade jag mig. Efter den kvällen i förrigår har jag inte känt något. Ingen påtaglig molvärk- nada. Så då kändes det inte så motiverat. Hur känner du? Vad har du haft för ?känslor?? Jag vill bara testa mig innan mens om jag känner att något talar för det.

Det här blir vårt 8:e försök...suck.,,,
    Hej, testa mig imorse men visade ingenting. Känner från och till eller inbillar jag mig med molande.. men köpte nytt test idag men ska vänta tills ons har jag bestämt mig.. men lär väll göra de tidigare.. man vill ju inte bli besviken. När tänkte du?
Svar på tråden Bim 24/12-17!