• Valkyria08

Missfall?

Jag vaknade upp inatt av att jag var tvungen att springa på toa.. det kom blod.. som mitten på en mens.. Men klumpar.. Jag ska vara i vecka 8+6 Hur vet man att det är Missfall? Kan man ta vul eller ska man bara vänta o ta nytt gravtest om 3 veckor? Vi tänkte berätta för familjen på julafton.. skulle gärna vilja veta så man ej berättar i onödan :(

• Svar på tråden Missfall?
  • Vickan I

Usch förstår du är jätteorolig. Det kan ju verkligen vara både ock. Ett missfall el en ofarlig blödning. Vården skulle antagligen säga vänta om du inte har jätteont el störtblöder igenom bindor. Men hur lätt är det. Jag hade också behövt få veta. Ring gynakuten och se vad de säger. Om de har fullt kan du kanske boka en privat tid själv någonstans. Håller tummarna.

• Krusbärskompott

Jag hade bokat tid för VUL så fort som möjligt.

Jag hatar att gråta på gynmott för att de ska kolla o bor man i eller nära en hyfsat stor stad brukar det finnas alternativ.

Jag hade inte vågat berätta annars.

Ta hand om dig!

Kram

• Valkyria08

Det var en cysta som spruckit. Jag har en frisk liten 10 veckors bebis i magen :D hjärtat slog klart och fint och en liten fot syntes. Så lycklig!

• 3hjärtan
    Valkyria08 skrev 2017-12-19 23:10:35 följande:

Det var en cysta som spruckit. Jag har en frisk liten 10 veckors bebis i magen :D hjärtat slog klart och fint och en liten fot syntes. Så lycklig!

Stort grattis! Vilken lycka !
  • Barbados
    Valkyria08 skrev 2017-12-19 23:10:35 följande:

Stort grattis! Vad glad jag blir för er skull!

Det är så lätt att man oroar sig över blödningar under graviditeten, så det är helt fantastiskt att få läsa om lyckliga slut. Det kanske är en liten fotbollsspelare där inne? Eller en blivande skodesigner? :)

Grattis igen!
Svar på tråden Missfall?