• Sojabönan

Barn skriker i cykelvagn

Hej

Mitt barn på ca 2 år skriker hysteriskt så fort vi ska åka cykelvagn. Han vägrar hoppa in i vagnen utan man får liksom lirka in honom. Men åka bil har han inget emot. Jag har dock ej råd i nuläget att skaffa bil. Skaffat en dyr cykelvagn på nästan 10 000 kr för komfortens skull och en elcykel. Men det duger ej för lillen. Vad ska man göra för att barnet ej ska flippa ur vid åsynen av vagnen. Efter ca 5 min under färden lugnar han ner sig. Men så fort vi ska på igen så börjas det om. Ångest! :(

Tips?

• Svar på tråden Barn skriker i cykelvagn
  • Carambolan

Ge honom en mobil med babblarna på.

• Anonym (Jo)

Napp? Ge något att smaska på när han är fastspänd? Typ russin, frukt, majskrokar? En bok att läsa eller favoritgosedjuret/leksaken?

• EpicNurse
    Carambolan skrev 2017-12-19 21:23:03 följande:

Ge honom en mobil med babblarna på.

Haha tänkte skriva det för så får vi göra ibland när det bråkas här. Men det är verkligen sista utvägen xD
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • viseversa
    Anonym (Jo) skrev 2017-12-19 21:24:18 följande:

Napp? Ge något att smaska på när han är fastspänd? Typ russin, frukt, majskrokar? En bok att läsa eller favoritgosedjuret/leksaken?

Ge INTE något att äta. Sätter han i halsen under den skumpiga färden kanske inte ts märker detta i tid. Hade aldrig gett mina barn något ätbart när dom sitter så jag inte ser dom. Samma i bilen. Vet faktisk att det hänt att barn kvävts av något dom ätit när dom sitter i bilstol och föräldrarna inte ser. Tar 5 min att kvävas till döds. Mao väldigt kort tid.
  • Anonym (Jo)
    viseversa skrev 2017-12-20 07:19:46 följande:

Ge INTE något att äta. Sätter han i halsen under den skumpiga färden kanske inte ts märker detta i tid. Hade aldrig gett mina barn något ätbart när dom sitter så jag inte ser dom. Samma i bilen. Vet faktisk att det hänt att barn kvävts av något dom ätit när dom sitter i bilstol och föräldrarna inte ser. Tar 5 min att kvävas till döds. Mao väldigt kort tid.

Dom ska inte äta när dom åker. Bara när dom späns fast och precis efter.
  • Sojabönan

Tack för tipsen. Hon har suttit på cykelsits förr men jag får ont i axeln av att lyfta lillen. Hon har blivit så tung numera. Käk ska jag undvika p g a kvävning. Får bli skärmen i form av min tab. Men att prata lugnt o ta ett steg i taget mot cykelvagnen funkar inte alls.

Svar på tråden Barn skriker i cykelvagn