Försenad mens 5 veckor och fyra negativa gravtester
Jag har gått och väntar på min mens i 5,5 veckor nu!! Senast jag hade mens var den 12 - 15 oktober. Min mens har de senaste fem åren varit regelbunden +-2 dagar (min cykel är som regel 29 dagar). Jag har gjort fyra gravtester, av olika slag och vid olika tidpunkter (de senaste i måndags), som alla visar negativt....
Rimligtvis hade jag ägglossning i slutet av oktober eller början av november, eftersom jag gjorde ett VUL den 13 november som visade en stor äggblåsa, som läkaren bedömde släppt ifrån sig ett ägg nyligen (var på VUL pga erbjudande om fertilitetsrådgivning inom ett forskningsprojekt på RMC i Malmö, som också innebar en "light fertilitetsutredning"). Jag frågade faktiskt då om jag kunde vara gravid, eftersom mensen redan då var sen, men läkaren sa att om jag var det var det för tidigt för henne att kunna se det...
Efter det första gravtestet (den 14 november), släppte jag tanken på att jag var gravid, men i och med att mensen fortsättet att lysa med sin frånvaro så började tankarna komma tillbaka för två veckor sedan.
Jag kan tillägga att jag inte aktivt försöker bli gravid, men använder inget skydd utöver "säkra perioder" (som jag vet inte är särskilt säkert).
Utöver min frånvarande mens har jag varierade "symtom". Jag har ffa ett (!?!) ömt bröst sedan ca 6-7 veckor. Det andra ömmar till och från, men inte så mycket. Även så bröstvårtorna. Vidare har jag rapat mycket mer än vanligt, kan det vara sura uppstötningar? Förra måndagen började jag också må illa hela tiden, lite molande, inte så att jag ville kräkas. Illamåendet upphörde dock i måndags.. Istället har jag fått krampkänsla nedåt ljumsken, först på höger sida igår och idag över hela nedre delen av magen. Blir värre när jag går på toa eller hostar.
Jag vet inte vad jag ska tro om allt detta. Jag har pratat med BM som tyckte allt lät normalt, att mensen kan utebli på grund av stress. Visst har jag (som alltid) varit stressad till och från, men inget utöver vanliga direkt. Men så klart blir jag stressad av att mensen inte kommer
Vad tror ni? Kan jag vara gravid trots alla negativa gravtester? BM sa att det är en omöjlighet, om jag inte blivit gravid nyligen visserligen. Fick erbjudande om att göra ett vanligt UL i mellandagarna, men kan det verkligen visa en tidigt graviditet? Kan något annat vara tokigt?