• Anonym (Pelikan)

Min sambo ringer dagligen till tjejen han barn otrogen med.

Hej! Har en ganska lång och komplicerad historia att berätta och många frågetecken, och jag väljer att vända mig hit då jag varken vet in eller ut längre.

Jo, jag och min sambo har varit tillsammans i nästan två år och varit sambos i ett år. Vi har haft ett långt knöligt förhållande med många gupp hit och dit. För några månader sedan valde han att göra slut med mig, på grund av att det inte var särskilt bra just då. Men vi var fortfarande med varandra VARJE dag. Vi var inte tillsammans, men vi var precis som vanligt, sov ihop, lagade mat ihop, knullade, pussades, talade om för varandra hur mycket vi älskade varandra osv. Den ENDA skillnaden var att så fort helgen kom, då skulle han ut och festa och jag fick inte vara med, och vi spenderade ingen tid ihop. Förutom att vi sov ihop och vaknade upp, åt frukost/lunch ihop. Men sen var de ?Tjolahopp hejdå, ut och festa, vi syns ikväll när jag festat klart och är redo att knulla och sova?.

Mina närmaste vänner och familj var rasande på min sambo då för hur han betedde sig, dom tyckte att han behandlade mig som en knulldocka han kunde komma och ha sex med när det passade honom. (Kan tillägga att jag var arbetslös då under den tiden och kände mig mest som att han ville ha mig där under veckodagarna så jag kunde passa upp på han genom att laga mat, städa och tillfredsställa hans behov.)

En dag orkade jag inte komma hem helt enkelt för jag var så ledsen över hur han betedde sig så jag bestämde mig för att sova hos en av mina närmsta vänner, vilket min sambo blev rasande över och sa både de ena och det andra och tyckte jag var världens fitta mot honom.

Då fick jag nog och bestämde mig. Nästa dag åkte jag och packade de jag behövde och sa till honom att nu flyttar jag. Då blev han helt förkrossad och ville absolut ha mig tillbaka. Så efter många om och men, gick jag tillbaka till min sambo och nu har vi det bättre än någonsin. Han vet om att det han gjorde mot mig under den tiden var fel och ångrar sig.

Men nu till det stora PROBLEMET. . När jag gick tillbaka till honom fick jag reda på att han haft sex med en annan tjej under denna tiden.

Liksom, han hade sex med en tjej bara några timmar tidigare innan jag kom och hämtade honom och vi åkte och köpte pizza, och myste framför en film hemma. (Ja, det äcklar mig).

Men, han pratar med denna tjejen i telefon VARJE dag. Dom träffas på fester och festar ihop, (ja sånt kan man ju inte undvika).. men är jag konstig för att jag tycker det är fel/jobbigt att han pratat med henne i telefon dagligen?

För det andra tycker han inte att han har gjort något fel som hade sex med den här tjejen under denna tiden eftersom han hade gjort slut med mig då. Men jag tycker att han gjorde fel eftersom han var med mig samtidigt, eller tycker ni jag har fel?

Ber om ursäkt för det låååånga inlägget, men kände att det var skönt att skriva av mig lite och få ur mig en del. Vill höra era kommentarer angående allt.

????????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-21 06:20
    1.Obs såg nu att rubriken var väldigt missvisande *min sambo ringer dagligen till tjejen han var otrogen med* skulle det givetvis stå.

2. Tycker ni jag ska ta upp detta med honom att jag tycker det är jobbigt att han pratar med tjejen i telefon? Eller ska jag bara låta det vara och gå vidare?

• Svar på tråden Min sambo ringer dagligen till tjejen han barn otrogen med.
  • Stårschan

Så låt den andra tjejen ta över vårdnaden. Good riddance!

• TriC

Håller med de flesta av ovan talare; han var ju inte otrogen då, men nu när ni åter igen är ett par så kan han självklart inte fortsätta ha en sådan kontakt med den där andra tjejen. 
    Tycker att du ska dumpa och istället hitta en bra man!

• Anonym (man)
    Stårschan skrev 2017-12-21 10:34:45 följande:

Att han har kontakt med en annan tjej ser jag som en parentes i sammanhanget. Varför är du ens sugen på att bita dig fast vid en slusk som behandlar dig som en prostituerad hushållerska? Jag kommer aldrig att förstå mig på hur man är funtad när man kan ha kvar några som helst känslor för någon som så totalt skiter i en.

Håller med, snacka om att sålla mygg och svälja elefanter. 
    Det blir lite som att beklaga sig över färgen på köksskåpen när hela kåken är genomrutten.
  • Anonym (M)
    Anonym (Fel) skrev 2017-12-21 07:19:36 följande:

Jag är en man och ser det så här, nej han har inte varit otrogen mot dig eftersom ni inte var ihop. Men när ni nu är tillsammans så ska han ju inte ringa till tjejen tycker jag. Det jag har läst på det du har skrivit så skulle jag lämnat killen. Han verkar inte intresserad av dig mer än att han bara vill ha något att hålla handen med när han inte festar eller knullat runt. Mitt förslag lämna, det finns bättre killar därute. Du är värd en bättre kille.

Håller helt med..
  • Anonym (Blä)

Fyfan.. Jag hade gått under totalt.

Du måste göra slut med honom, det måste du ju förstå själv? Så vidrig att han med gott samvete pratar i telefon och träffar tjejen han legat med.. Det är ju uppenbart att det finns en attraktion mellan dem, så varför skulle de inte kunna ligga igen? De har säkert gjort det fler gånger utan att du vet om det.. Nä usch! Snacka om att vilja äta kakan men ändå ha den kvar. Dumpa aset.

• Canadasvensk

TS, den goda nyheten är att jag kan minimera din situation ner till två ganska enkla val:

1 - Acceptera att du är hans dörrmatta, knulldocka, andrahandsval, kock, städerska och icke exlusiva flickvän 

2 - Skaffa dig en ryggrad och lämna för du förtjänar bättre

Du känner inte jag dig men jag kan nog sätta min högra arm på att alternativ 2 kommer göra dig lyckligare i länden...

Lycka till och God Jul! Tomte

• BurningDiamond

Men varför lekte du förhållande med någon du inte hade förhållande med? Klart han kommer fortsätta knulla dig om han kan, klart han kommer andvända dig som hembiträde om han kan... Det är ju upp till dig att dra vilka gränser du vill ha med en före detta pojkvän, din gräns var uppenbarligen ingen alls.

Han har egentligen rätt i sak, ni var inte tillsammans när han satte på den andra tjejen.

Sedan förstår jag inte varför du vill ha en relation med en man som inte behandlat dig som du vill bli behandlad. Du kan inte förvänta dig att han kommer förändra sig, så antingen väljer du att förändra dig själv och din inställning, eller så väljer du att vara mer värd än vad han ger dig och hittar en vettig man som inte har några problem med att vara aktsam on dig och ditt hjärta.

• Anonym (respekt)

Herregud kvinna. Respektera dig själv. Gör slut med idioten. 

Liksom.. varför ska män inte bete sig som svin när det finns gott om kvinnor som du som bara belönar beteendet?

• pallazathena

Han var väl inre krogen utifrån det du beskriver men han har varit ett ärkrsvin hela tiden och låter verkligen inte slmmnågot att satsa på. Usch! Nej, dumpa och gå vidare innan du förlorat all din självrespekt och tilltro till sunda relationer.

• Canadasvensk

TS jag vet, testa och se om han tycker lika dant om du hade knullat med någon annan.

Alltså ge han en liten vit lögn och säg att du också "råkade" knulla någon när ni alltså då inte var ihop. Bara för att kolla hur han agerar.

Rycker han på axlarna och säger att det är okay så kanske det borde vara det. Men blir han arg så vet du ju hur han ser på eran relation.

Givetvis kan du tala om efteråt att det bara var en vit lögn...   Flört

Svar på tråden Min sambo ringer dagligen till tjejen han barn otrogen med.