• Hallonst

Missfall?

Hej! Jag är så orolig och tänker och hoppas att det kanske inte är missfall...

I går (onsdag) plussade jag på clearblue digital som visade "gravid 1-2v" denna dag hade jag missat min mens med en dag. Samma dag fast på kvällen visade det "inte gravid" under den natten fick jag blödningar. Som mens fast med klumpar. Inte ont i magen men molande värk. Jag vet att 1-2v är extremt tidigt och att det inte är konstigt om det blev ett missfall men kan inte släppa detta och hoppas någon av er har erfarenheter om mensliknande blödningar med klumpar under en väldig tidig graviditet .

• Svar på tråden Missfall?
  • EpicNurse

Vad visar det idag? Negativt? Då är det nog missfall.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Zemlan99
    Hallonst skrev 2017-12-21 17:47:35 följande:

Hej! Jag är så orolig och tänker och hoppas att det kanske inte är missfall...

I går (onsdag) plussade jag på clearblue digital som visade "gravid 1-2v" denna dag hade jag missat min mens med en dag. Samma dag fast på kvällen visade det "inte gravid" under den natten fick jag blödningar. Som mens fast med klumpar. Inte ont i magen men molande värk. Jag vet att 1-2v är extremt tidigt och att det inte är konstigt om det blev ett missfall men kan inte släppa detta och hoppas någon av er har erfarenheter om mensliknande blödningar med klumpar under en väldig tidig graviditet .

Det var tyvärr så mitt tidiga missfall gick till. Två dagar efter positivt digitalt test fick jag kraftig mensvärk och i blodet som kom var det klumpar och även något som liknade vävnad. Man kan ju få en blödning utan att det behöver vara missfall men just klumparna är ett ganska tydligt tecken tyvärr. Stor kram
  • Hallonst

Testade negativt idag igen... det "positiva" i det hela är väl att det inte dröjde fler veckor och sen blev missfall. Bättre om det är tidigt om det ändå ska ske... men känslan är obeskrivlig ????

• Lindsey77

Är tyvärr ganska vanligt. Att testa positivt och sen börja blöda som en vanlig mens. Hade man inte testat hade man inte märkt att man fått missfall. Hände tråkigt nog mig förra veckan. Positivt gravtest, och sen blödning fem dagar efteråt... negativt gravtest nästan direkt...

Svar på tråden Missfall?