• minafinastebarn

    Nån som handlat på "Ultra rare"?? Blåst nu?? Bluff?

    Förra veckan den 14e köpte jag en tröja på nätet, på Ultra rare, i USA.

    Min son önskar sig verkligen den i julklapp och skulle bli sååå glad och överraskad om han fick den.

    Jag fick mail som bekräftar köp. Även en länk att följa frakten..

    Men detta har inte uppdaterats en enda gång.

    Har mailat dom 3ggr, både på svenska och engelska.

    FRÅGAN ÄR om nån känner igen denna sida?

    Hittar ingen info/omdöme när jag googlar.

  • Svar på tråden Nån som handlat på "Ultra rare"?? Blåst nu?? Bluff?
  • Rumpelstiltskins

    När beställde du? Leverans från USA kan ta lååång tid, inte minst för att det kan fastna i tullen. Jag skulle inte oroa mig för att ha blivit lurad utan snarare för att det tar lång tid. Mest troligt lär du få betala tullkostnad också.

  • Rumpelstiltskins
    Rumpelstiltskins skrev 2017-12-21 20:14:24 följande:

    När beställde du? Leverans från USA kan ta lååång tid, inte minst för att det kan fastna i tullen. Jag skulle inte oroa mig för att ha blivit lurad utan snarare för att det tar lång tid. Mest troligt lär du få betala tullkostnad också.


    Förlåt, såg nu när du beställde. Jag handlar ibland från USA och ibland har jag haft sådan otur att det tar drygt en månad innan leverans.
  • Lena

    Senast jag beställde en sak från USA tog det två månader så det kan ta tid

  • MajaVira

    Det kan ta lång tid för leveranser från USA, var väldigt optimistiskt att tro att det skulle hinna fram innan jul om du beställde 14/12.

    Tull tillkommer alltid när man köper något utanför EU, det förväntas alla veta och är inget som varje webshop behöver upplysa om.

  • Aniiee

    Jag skulle inte vara tvärsäker på att du får något. Sidan känns inte så där hyperseriös....... Ens efter amerikanska mått mätt.

    Men också, som de andra säger, tålamod gäller när man beställer från USA. Man får räkna med 2-3 veckor minst.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • minafinastebarn

    [quote=78295385][quote-nick]Aniiee skrev 2017-12-21 20:52:15 följande:[/quote-nick]Jag skulle inte vara tvärsäker på att du får något. Sidan känns inte så där hyperseriös....... Ens efter amerikanska mått mätt.

    Vad har du hittat för info om sidan? Sett några omdömen? Kan inte hitta nåt...

  • Aniiee
    minafinastebarn skrev 2017-12-22 09:03:23 följande:

    [quote=78295385][quote-nick]Aniiee skrev 2017-12-21 20:52:15 följande:[/quote-nick]Jag skulle inte vara tvärsäker på att du får något. Sidan känns inte så där hyperseriös....... Ens efter amerikanska mått mätt.

    Vad har du hittat för info om sidan? Sett några omdömen? Kan inte hitta nåt...


    Exakt....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Nån som handlat på "Ultra rare"?? Blåst nu?? Bluff?