• Nana

Gynekologen rörde klitoris

Jag var på gynunderkökning häromdagen och gynekologen rörde på min klitoris två gånger, fram och tillbaka. Det kändes inte som om det skulle vara i ett sexuellt syfte då det gick snabbt och jag hann liksom inte uppfatta det förns efteråt. Det var två kvinnliga doktorer i rummet och detta skedde i samband med att ett vaginalt ultraljud skulle göras.

Finns det en anledning att dom gör så? För att kolla att jag blir våt? Kolla så det "svullnar rätt"? Eller varför?

• Svar på tråden Gynekologen rörde klitoris
  • EpicNurse

Antagligen var det bara för att se att där inte var någon avvikande. Men om det var i samband med ul så var det väl bara för att glidslemmet skulle fördelas så att det Inte ska göra ont. Det är absolut inte av någon av de anledningar du nämnde i alla fall.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Läkare)

Nä, inte för att du skulle bli våt eller kolla att det svullnar. Det var nog snarast att hon kom åt av misstag.

• CinnamonGirl

Det var nog bara en tillfällighet. För mig krävs det då mer än att komma åt klitoris för att jag ska bli svullen och våt...

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • EnAnonumius
    CinnamonGirl skrev 2018-01-03 12:38:09 följande:
    Det var nog bara en tillfällighet. För mig krävs det då mer än att komma åt klitoris för att jag ska bli svullen och våt... smile5.gif
    Samma här.  Det krävs mycket mer än så.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Usch)

Konstigt att råka komma åt 2 gånger!!!

De är absolut förbjudet att komma åt där. Bland de första man lär sig.

• Anonym (....)
    Anonym (Usch) skrev 2018-01-03 14:58:44 följande:

Konstigt att råka komma åt 2 gånger!!!

De är absolut förbjudet att komma åt där. Bland de första man lär sig.

Förbjudet? Säger vem?

Ibland behöver man ta på klitoris för att göra en fullgod undersökning.
  • Anonym (Usch)
    Anonym (....) skrev 2018-01-03 23:12:01 följande:

Förbjudet? Säger vem?

Ibland behöver man ta på klitoris för att göra en fullgod undersökning.

Vem har lurat i dig de?

Vilken undersökning skulle de vara?

Jag jobbar på gyn så du vet mer än vad jag vet.
  • Anonym (....)
    Anonym (Usch) skrev 2018-01-03 23:17:03 följande:

Vem har lurat i dig de?

Vilken undersökning skulle de vara?

Jag jobbar på gyn så du vet mer än vad jag vet.

Vem är det som har förbjudit det?
  • Anonym (Usch)
    Anonym (....) skrev 2018-01-03 23:22:04 följande:

Vem är det som har förbjudit det?

Klitoris är enbart en punkt för njutning. Gynekologer/km eller nu nån som du söker läkarvård hos får/ska aldrig röra den. Ingen undersökning i underlivet ska involvera den eftersom de är för njutning.
  • EpicNurse
    Anonym (Usch) skrev 2018-01-03 23:24:01 följande:

Klitoris är enbart en punkt för njutning. Gynekologer/km eller nu nån som du söker läkarvård hos får/ska aldrig röra den. Ingen undersökning i underlivet ska involvera den eftersom de är för njutning.

Nja. Det finns tillfällen då allt ska undersökas. Tex efter en våldtäkt. Då inspekterar man allt. Man håller inte på och känner på klitoris men man nuddar när man flyttar huden för att se så att allt ser bra ut.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Usch)

Ja självklart kan man komma åt den om vi ska undersöka en våldtäkt men som ts och andra skriver att gynekologen kommit åt den 2 gånger plus nån annan som citerar att vi ska göra de vid en fullgod undersökning vilket inte stämmer.

• Anonym (....)
    Anonym (Usch) skrev 2018-01-03 23:24:01 följande:

Helt fel.
Svar på tråden Gynekologen rörde klitoris