• Valeriyaa

ProgesterAll, farligt efter v.12?

Läste i någon tråd en medlem som skrev att efter v.12 kan foster få skador av progesterall?

Stämmer detta? Och vilka skador?

Ni alla som vet och tagit progesterall under graviditet, säg gärna hur det var för er!

• Svar på tråden ProgesterAll, farligt efter v.12?
  • Valeriyaa

Ja? Vad har det med min fråga att göra?

Efterlyser svar av de som tagit progesterall under graviditet.

• Långbenopluto
    Valeriyaa skrev 2017-12-25 18:51:53 följande:
    Ja? Vad har det med min fråga att göra?
    Efterlyser svar av de som tagit progesterall under graviditet.
    Jag menar att läkaren inte hade skrivit ut det om det var risk för fosterskador.
  • Anonym (M)

Jag tog det till vecka 16. Har inte hört eller läst något om fosterskador.

Det är ju receptfritt??

• Snuttis2

Finns ingen anledning till progresteron efter v 12-13, kroppen egenproduktion är tillräklig då ! Känns onödigt stt tillsätta o stöka med kroppen om inte du fått en lökar rekommendation?

• Snuttis2

Finns ingen anledning till progresteron efter v 12-13, kroppen egenproduktion är tillräklig då ! Känns onödigt stt tillsätta o stöka med kroppen om inte du fått en lökar rekommendation?

• vinterbebis12

Jag var läst någonstans om att progesteron kan påverka pojkars könsorgan men osäker på om det stämmer...

• Jag är bara jag
    vinterbebis12 skrev 2017-12-25 22:46:21 följande:
    Jag var läst någonstans om att progesteron kan påverka pojkars könsorgan men osäker på om det stämmer...
    Ja, det stämmer. Fullkomligt onödigt efter v.12.
  • Sjuttiosjuan
    Valeriyaa skrev 2017-12-25 18:42:41 följande:

Läste i någon tråd en medlem som skrev att efter v.12 kan foster få skador av progesterall?

Stämmer detta? Och vilka skador?

Ni alla som vet och tagit progesterall under graviditet, säg gärna hur det var för er!

Jag har gjort behandling utomlands och blivit ordinerad Crinone (progestron) tom v 31. Min svenska läkare på MVC sa att det kanske var lite onödigt men inte skadligt och skriver ut till mig. Går in i v 17 nu och är rätt trött på kladdet så slutar kanske ändå snart på eget initiativ.
Svar på tråden ProgesterAll, farligt efter v.12?