• bananahpie

2 missfall irad sen september, vill försöka direkt

Hej! Jag är 22 år och min kille 30. Här försökte vi att få ett plus sen maj i år, första plusset kom i september, fick missfall vecka 7. Blev gravid direkt efter utan mens mellan, plussa i oktober. Fick missfall i vecka 10 nu i december. Nu börjar blödningen sluta men äter två olika antibiotika för fick infektion i livmodern. Nu har vi bestämt att jag ska ha en mens innan vi försöker igen. Vill verkligen ha den där lilla bebisen och det känns som det tar extra lång tid när det ska bli missfall såhär efter varandra! Är så arg o ledsen på det här och vill egentligen försöka direkt utan mens innan.. :( vill tillägga att jag har ett barn sen innan. Någon mer som är i liknande situation?

• Svar på tråden 2 missfall irad sen september, vill försöka direkt
  • Anonym (Joa)

Det är definitivt bättre att vänta en mens innn ni försöker, för det kan absolut vara en bidragande faktor till att ni fick två missfall på rad, att ni blev gravida utan uppehåll. Livmodern har något lättare för att ta emot ett beufruktat ägg precis efter ett missfall, därför fäster även de ägg som egentligen är för dåliga och inte skulle fäst annars = det blir missfall.

Så vänta en cykel och kör sedan på igen!

• bananahpie
    Anonym (Joa) skrev 2017-12-25 19:30:04 följande:

Det är definitivt bättre att vänta en mens innn ni försöker, för det kan absolut vara en bidragande faktor till att ni fick två missfall på rad, att ni blev gravida utan uppehåll. Livmodern har något lättare för att ta emot ett beufruktat ägg precis efter ett missfall, därför fäster även de ägg som egentligen är för dåliga och inte skulle fäst annars = det blir missfall.

Så vänta en cykel och kör sedan på igen!

Vi tänkte att det kanske kunde vara något sånt så därför ska vi vänta tills mensen har kommit :) (vi får köra med kondomer tills dess :p)
Svar på tråden 2 missfall irad sen september, vill försöka direkt