• Qwertty

Blivit gravid direkt efter mens?

Den 26e november hade jag oskyddat samlag. Min mens hade då tagit slut cirka 1-2 dagar innan detta samlag. Hade alltså inte fått ägglossning än.

Nu är jag gravid. Enligt en uträkning jag gjorde på nån hemsida ska jag blivit befruktad runt 1 december. Betyder då detta att spermierna har överlevt och väntat in min ägglossning för att sedan befrukta ett ägg?

Tycker de är konstigt att jag blev gravid direkt efter mensen men med tanke på att spermier kan överleva några dagar kanske de är rätt självklart?

• Svar på tråden Blivit gravid direkt efter mens?
  • Qwertty

Sen har jag faktiskt en till fråga.. jag är lite osäker på vem pappan kan vara. Det känns ganksa självklart att de är killen jag hade sex med den 26e som till och med kom i mig, ska vara pappan. Jag borde tagit något dagen efter piller eller skyddat mig på annat sätt, jag vet, men jag hann inte tänka så långt. Trodde inte jag skulle kunna bli befruktad då det var så direkt efter mensen. Anyway, nu är de såhär och jag vet i framtiden att jag måte skydda mig bättre.

I alla fall. Några dagar efter de här (4 dagar kanske) träffade jag mitt ex. Vi låg men han avslutade själv och tog satsen i sin hand. Efter en stund förde han in fingrarna i mig, då samma hand som han hade satsen i.

Kan jag möjligtvis blivit gravid på det sättet? Känns rätt långsökt om jag får säga de själv, att lite sats på handen som förs in i slidan ska göra mig gravid, men jag vet inte, de kanske är möjligt?

Känns ju mer troligt att de är killen jag hade samlag med tidigare och som faktiskt kom i mig.

Känner mig så förrvirad och framförallt dum som inte skyddade mig bättre. Vet inte riktigt hur jag tänkte. Trodde verkligen inte jag skulle bli befruktad vid samlag direkt efter mensen..

• EpicNurse

Precis som du säger så har spermierna legat kvar i livmoder/äggledare och väntat in ägglossningen, vilket man, som du själv sa, borde ha kunnat räkna ut.

Båda killarna är potentiella befruktare. Vilken dag fick du positivt test?

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Qwertty
    EpicNurse skrev 2017-12-26 14:52:52 följande:

Precis som du säger så har spermierna legat kvar i livmoder/äggledare och väntat in ägglossningen, vilket man, som du själv sa, borde ha kunnat räkna ut.

Båda killarna är potentiella befruktare. Vilken dag fick du positivt test?

Fick positivt test den 19 december. Ja båda är ju potentiella men känns på något sätt som de är större chans att de va killen som kom i mig som är pappan. Jag och mitt ex försökte aktivt under 3 år men de hände aldrigt något, känns sjukt om de skulle hända nu helt plötsligt!
Svar på tråden Blivit gravid direkt efter mens?