• sofiebee

    Sömn hos 4-månaders

    Hur mycket är sover era 4-månaders? Är orolig att min tjej sover för mycket. Hon somnade igår strax innan 20.00, och sov till 11.30 idag. För att sedan somna igen vid 13.00. Givetvis har hon vaknat och ätit några gånger under denna tiden, men somnat om igen snabbt. Och det var första gången hon sov SÅ pass länge idag, men att somna runt 20.00 och vakna runt 10.00 hör inte till ovanligheterna. På dagarna sover hon ca 2-3 gånger, ca en timme varje gång. Bör jag vara orolig?

  • Svar på tråden Sömn hos 4-månaders
  • 81EE

    Hur äter hon under dygnet? Det är inte konstigt med bebisar som sover massor. Bara se till att hon äter tillräckligt

  • sofiebee
    81EE skrev 2017-12-26 14:16:15 följande:

    Hur äter hon under dygnet? Det är inte konstigt med bebisar som sover massor. Bara se till att hon äter tillräckligt


    Hon är inte så stor i maten överlag. Men äter tills hon är mätt. Får ersättning och äter max 120 ml per gång, med ca 2-3 timmars mellanrum. Enligt BVC ska hon kunna äta upp till 250 ml, fast mer sällan. Så jag tänker att det borde bli ungefär samma mängd per dygn ändå.

    Det kanske inte är konstigt, kanske bara borde njuta av att hon sover bra :)
  • 81EE
    sofiebee skrev 2017-12-26 14:43:42 följande:

    Hon är inte så stor i maten överlag. Men äter tills hon är mätt. Får ersättning och äter max 120 ml per gång, med ca 2-3 timmars mellanrum. Enligt BVC ska hon kunna äta upp till 250 ml, fast mer sällan. Så jag tänker att det borde bli ungefär samma mängd per dygn ändå.

    Det kanske inte är konstigt, kanske bara borde njuta av att hon sover bra :)


    Växer hon som hon ska och verkar må bra och vara nöjd så tycker jag att du ska njuta av att det flyter på bra
Svar på tråden Sömn hos 4-månaders