• öland88

Kan det vara ägget som fastnat?

Hej!

Vi försöker få en liten till. 

Hade ägglossning i måndags (18/12)
    Inatt (26/12) så fick jag ont i höger äggstock. Kändes som håll. 
    Idag har jag mensvärk och jag har aldrig haft mensvärk innan mensen tidigare och inte såhär ont. Har jag fått mensvärk så har jag fått de när jag är mitt i mensen, när man blöder som mest. Mensen är beräknad till den 4/1.

Vad tror ni? Kan detta vara ett tecken på att ägget fastnat?
    Någon som varit med om något liknande? Som kan berätta för mig..

• Svar på tråden Kan det vara ägget som fastnat?
  • Ereya

Absolut kan det vara så! Vad roligt! Jag har bara lite tveksam molvärk den här månaden som kommer och går, men är knappt märkbar. Däremot väldigt tunga och stora bröst, kan typ inte ha t-shirt på mig ens. Det var även min mammas första symptom när hon väntade mig så vi får väl se om jag hade rätt eller inte. Ska testa på fredag. Hade ägglossning 18/12 och beräknad mens är den 2/1.

• öland88
    Ereya skrev 2017-12-27 19:03:00 följande:

Absolut kan det vara så! Vad roligt! Jag har bara lite tveksam molvärk den här månaden som kommer och går, men är knappt märkbar. Däremot väldigt tunga och stora bröst, kan typ inte ha t-shirt på mig ens. Det var även min mammas första symptom när hon väntade mig så vi får väl se om jag hade rätt eller inte. Ska testa på fredag. Hade ägglossning 18/12 och beräknad mens är den 2/1.

Idag när jag började känna mig svullen så fick gubben kolla o de ser lite svullet ut nere vid håret enligt honom. 
    Jag har inte ont i brösten men dom e känsliga för beröring.. Men jag har aldrig känt av brösten tidigare, inte förens när de gått någon vecka.. 
    Gjorde ett test imorse men de visade inget, eller om man lyste med lampa så kunde man ana något. Men så ska man ju inte behöva göra.. Idag är jag på ÄL+9, så de e ju tidigt.. 

• öland88
    Ereya skrev 2017-12-27 22:54:13 följande:

Bara att vänta några dagar till! Lycka till!

mm de e ju så. när ska du testa?
  • Ereya

Idag eller imorgon bitti. Vill gärna testa idag men tror inte det skulle ge utslag, är på ÄL +10.

• öland88
    Ereya skrev 2017-12-28 09:38:25 följande:

Idag eller imorgon bitti. Vill gärna testa idag men tror inte det skulle ge utslag, är på ÄL +10.

Jag testade imorse oxå men de va som innan man kan ana något men skit svårt att säga
  • Ereya

Åh så jobbigt! Men ett plus är alltid ett plus hur svagt det än är :) 

• öland88
    Ereya skrev 2017-12-28 14:23:41 följande:

Jo fast man ska inte behöva stå o vrida på en lampa för att kanske se något..
  • öland88
    Ereya skrev 2017-12-28 14:23:41 följande:

Hur har de gått för dig? Fått ett +? 
  • Ereya
    öland88 skrev 2017-12-30 15:27:35 följande:

Hur har de gått för dig? Fått ett +? 

Nej, inte än. ÄL +12 idag, testade igen men det var negativt, trots ökade symptom. Ska vänta tills tisdag tidigast innan jag provar igen, tisdag är BIM. Själv då? :D
  • öland88
    Ereya skrev 2017-12-30 15:53:05 följande:
    Nej, inte än. ÄL +12 idag, testade igen men det var negativt, trots ökade symptom. Ska vänta tills tisdag tidigast innan jag provar igen, tisdag är BIM. Själv då? :D

Testade igår men nä inget. Gjorde inget test idag. ska göra ett imon. 
    Säger dom dig, ökade symptomer.. Jag har så ont i bröstvårtorna att jag inte vet vad jag ska göra. Kan inte krama mina egna barn för så fort dom kommer åt brösten så illar de till i bröstvårtorna.. Aldrig känt så förut.. Men vi får se imon när jag vaknar vad som visas.. 
    Enligt mina appar så ska jag ha mens 1-4/1, 3-7/1, 4-7/1.. Fattar inte varför dom visar olika datum och olika länge..

• Ereya
    öland88 skrev 2017-12-31 09:50:55 följande:

Inget + nu så nu ger jag upp är säkert ingen där inne.

Men ingen mens än? Då finns det ju hopp. Jag drömde att jag plussade i vecka 5+4, det är på torsdag. Haha... Tror inte det blir så heller
  • öland88
    Ereya skrev 2017-12-31 10:50:14 följande:

Men ingen mens än? Då finns det ju hopp. Jag drömde att jag plussade i vecka 5+4, det är på torsdag. Haha... Tror inte det blir så heller

Nä ingen mens än. Den ska komma i nästa vecka. Vaknade med blåa ådror på brösten idag också.
  • öland88
    Ereya skrev 2017-12-31 10:50:14 följande:

Men har du gått över mensen?
Svar på tråden Kan det vara ägget som fastnat?